Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
materik

Tänk efter ! Gällande hänsyn, impregneringsvätska..

Rekommendera Poster

Inför den här säsongen har jag bytt mina rutor till kapellet , 3 st. Det var på tiden men största anledningen till det var att jag förra säsongen fick impregneringsmedel på plastrutorna. Det räcker med några droppar, efter en tid i solen blir det brunt/rött, fräter hål och blir väldigt fult. Enligt kapellmakaren beror det på att folk inte förstår att när dom sprayar sina kapell med impregneringsmedel i blåsten så sprayar dom på grannens. Det finns exempel på mindre smarta människor som förstört plastrutor för många av sina grannar på båtklubbarna utan att ens veta om det. Överhuvudtaget önskar jag att folk tog mer hänsyn till sina båtgrannar på uppläggningsplatserna nu när båtar ska fixas, dom som redan lagt dagar på puts och rengöring vill kanske inte få allt arbete förstört för att nästa man/kvinna kommer och ska börja. Speciellt gällande en sån här sak som impregneringsmedel. Tänk efter för guds skull !

 

Tack för ordet - Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra tal, hoppas folk tar hänsyn i fortsättningen, har inte ens tänkt på hur illa sånt här kan drabba grannarna... Skall själv tänka på sådant här i fortsättningen

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...