Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
topperh

tohatsu 60 hk göra om till 70 svårt?

Rekommendera Poster


Utan att vet exakt hur Tohatsu gör så sitter det oftast en strypning i insuget som ska tas bort. Har för mig att det är så på 30/40 hk modellen. På lite äldre årsmodeller var det ingen större sak, men nu har dom nog krånglat till det lite mer. Skulle tro att CDI-boxen är inblandad på något sätt nu och då är det klurigare.
 
/Markus 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta tippex måla över 6an måla sedan dit en 7a, lätt som en plätt, det tar ca 15min.. Lycka till Prillan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har hört att det är någon packning eller strypning man ska ta bort

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om det går att ta bort strypning på Yamaha 40hp -96 ?
lånar tråden ..  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha min 170hp att bli en sissådär 300hp och gärna ny, vicken packning skall man ta bort då? ;-)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

den mellan blocket och toppen.. lycka till..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Har läst att det sitter en strypbricka på den, är nämligen själv sugen på att köpa mig en 60hk och med enkel åtgärd har man sen en 70hk!

 

//Carlos

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


 
Kollade, enda skillnaden jag hittar är övre förgasare av tre st.

M70C = P/N: 3F303200-1

M60C = P/N: 3F503200-1 vad skillnaden är vet jag ej.


 
/Jugge 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det går att göra om Tohatsu 60 hk till 70 hk på ett rimligt sätt men är lite osäker på om just den går att ta bort strypningen på eller inte.

 

Däremot vet jag att Tohatsu 9,9 hk egentligen är en 15 hk som är strypt ner till 9,9 hk. Den strypningen är en oerhört enkel konstruktion: Det är bara en bricka som man skruvar bort och som sitter på gasreglagets rörliga metallspak som går till gasspjället och dom sitter under motorkåpan. Om din 60 hk nu skulle vara strypt så är det i så fall mao. inte alltför osannolikt att den skulle vara strypt på samma sätt. Men det kan ju kanske vara en annan konstruktion också för den delen. Kontakta en auktoriserad Tohatsu-verkstad så får du besked direkt om det överhuvud taget går och i sådana fall hur.

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...