Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
smuggler28

var kostar din båtplats? oventenskaplig undersökning

Rekommendera Poster

betalar 4875 kronor för en båtplats ganska långt in i gullmarsfjorden. då ingår el, vatten vid platsen. det är exklusive lyft och fövaring. Ganska dyrt tycker jag, någon annan i gullmaren som kan tipsa om bra platser som e billigare. Lägger nåra tusen varje år i soppa för att ta mig ut och in i gullmaren också, men det är rätt kul racing som början och slut på en båttur, he he...smiley-cool.gif\ jag är intresserad av vad andra betalar för sina platser i gullmaren och runt lysekil, fjorden, är de betydlgit lägre kanske jag ska ta upp det med varvets ägare.

Alla i hela landet kan ju svara så blir det lite av en oventenskaplig undersökning som man kan använda i sin diskussion med sin marina...

Salthalten i blodet ökar för varj dag nu, det är vår i luften. 2.gif\

post-6565-1394234609,866_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ligger bevakat och innhägnat på Södermalm i Sthlm och betalar 2900 kr per år ink vinterförvaring.

 

//Tomas

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2400kr/ år, skitfin hamn, mycket välbevakad med passerkort och 2 bommar, ingen el eller vatten framdraget till själva båt platsen men finns på bryggan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4786,- per sommar, 5 mil från Stockholm. Vinterplats ungefär lika mycket till. Lyft 1500,- per gång.

 

Fast notera att jag har en Saltö 31, 3,15 x 9,5 meter 3,5 ton sommarstuga.

 

Ingen grind eller direkt bevakning, men det bor folk på området...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1600kr för en plats vid brygga i Trosa . Bryggan är inte bevakad eller låst . Ingen el  men en vattenkran finns . 21.gif\....

 

/JSR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

smiley-cool.gif\

900 för bryggplats 800 vinterförvaring bomar samt att medlemmarna har bryggvakt (Örebro)

MVH Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Denna tråden var ett mycket gott initiativ.

 

Givetvis är båtplatskostnden baserad hur bred båt man har. Skjulet är 2,3 meter bred. Båtplats på Tjörns nordvästsida (Björholmen) kostar över 5000 kronor/år.

 

Men jag vinner ett antal tusenkronorstankande/år genom att ligga i mynningen av Stigfjorden. Så det är bara att betala och sedan förtränga kostnaden.14.gif\/snart är det sjösättning/Nitro

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

400 kr i bryggförening utanför Norrtälje samt en engångsavgift för Y-bom a 3000 kr som man får tillbaks när man lämnar platsen.

 

Dock ingen bevakning mer än grannsamverkan.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena! Tur att man inte bor i Stockholm! Jag betalar 600kr för en ybom i Leksand. Sen har vi en hamnvakt per sommar och 3 arbets timmar i hamnen.

 

 

Jag betalar knappt 3000kr i försäkring för min båt./År

 

Så Heja Leksand

 

 

/Tobbe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte fått räkningen för i år.

Räknar med att den blir på ca 350-400 i år eftersom det skulle höjas lite.

 

Då ingår brygga och plats för vintersuppställning.

El året runt och sommarvatten på slip och brygga.

Samt en egen liten låsbar bod.

 

Dock så får man betala extra om man vill sjösätta med kran.

Vet inte vad det kostar eftersom jag har trailer.

 

Arbetsplikten i klubben uppgår till städdag i anslutning till sjösättning och upptagning.

Detta är i Mälaren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har egen brygga ca 3 meter från huset där jag bor=0 kr

Vinterförvarar i garage för 2400 per år

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men något måste väl underhållet av bryggan kosta?

 

Här i Lysekil är det så dyrt så jag orkar knappast tänka på det.

Det blir nog omkring 6000/år och då ingen el vid bryggan,6.gif\ däremot under vinteruppläggning...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Betalar 2550:- i Björlanda för plats på 10x3.

 

/Hans

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ligger på Värmdö utanför Stockholm

Betalar 1750 för sommarplats (alla betalar samma avgift oberoende båtstorlek). Där finns el men inget vatten. Låsta grindar och vakt (varje medlem går ett tillfälle säsongen).

Vinterplatsen kostar 1125:- och baseras på båtstorleken. Där finns el och vatten.

 

Övriga grejer vi måste vara med på i klubben är två städdagar om året.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi betalar 2025:-...Då ingår medlemskap i klubben, vatten, fri el, Y-bommar, fria lyft med kranen, vinter plats o bevakning av hamnen dygnet runt, som alla har var sitt dygn att tjänst göra i, utebliven vakt kostar 500:-, platsen är 3m bred. Detta är i Halmstad, Grötvik 1,5 distans från Tylösand..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag betalar 1825 kr för sommarplats med el och vatten. Platsen är i Bua, utanför Varberg på västkusten. I priset ingår en nattvakt under sommaren och denna läggs tills insatsen som är 4500 kr. Efter det sjunker årskostnaden.

Det fungerar bra hos oss och alla är nöjda. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1950:- i Centrala Piteå. 3,30 bred.

post-14763-1394234610,6373_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hejsan ! har min båt i oskarshamn o betalar 1700 för en 3meters-plats som hyresgäst , andelsägare betalar 950 för samma plats . vinteruppläggningsplats (17kvm) kostar 325 för hyresgäst o 275 för andelsägare , upptagning o sjösättning tillkommer med 500/lyft .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag betalar:

 

Medl avg: 250:-

Bryggplats: 395:-

Landplats: 225:-

Slamkrypare: 800:-

 

Total: 1670:-

 

//Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

7350:- ...... Vi ligger också på Björholmen och platsen är 3.5 bred. Dyrt så in i he..... men det är faktiskt värt det. Mitt i gröten och E6:an precis bredvid. Samt att det är en väldigt mysig hamn.

 

//Life

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2300 kr 2,5 meter. Vakt en natt per år, ingen vinterförvaring. Hamnen ligger inne i Luleå. Suverän Hamn :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Grrrrrr...  Har fått ny plats för i år en jätte plats och givetvis dyr.. Hmmm man kanske kan hyra ut den i andra hand för d får nog plats 2 båtar..

 

Men man ska inte gnälla får pröjsa ca 3400:- spänn och d är ju inte mycket mot vad andra får betala.. låt då tillägas att d är en plats som är 4m bred och 8m lång, samt att det är en övervakad hamn med Y bommar...

 

!!!MVH REXCO!!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båtklubb i Stockholmsområdet. Kostnad per år inklusive bryggplats mellan Y-bommar, vinterplats på hamnområdet, upptagning och sjösättning är 200 kr i medlemsavgift plus 400 kr i båtavgift, således 600 kr totalt. Det är fast avgift oberoende av båtstorlek. Medlemmarna har vaktplikt och arbetsplikt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Betalar med 2-3 dagars hårt arbete varje påsk för att få i bryggan som har ca 45 platser i innersta Gullmarn. Tror betalande medlemmar får betala 1200 spänn för de bästa platserna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag betalar 4000:-/år för en plats på 15 x 4,5 meter till Spillan i Gryt. Då kan jag ha henne på elplats vid hamnkajen hela vintern också. Betalar endast för den ström som gått åt. Ganska rimligt med tanke på att Spillan ligger längs bryggan. El saknas på ordinarie sommarplats. Vatten finns vid hamnkajen.

Harald

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...