Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
nicab

Tvätt Överdrag till båtdynor

Rekommendera Poster

Hej

Jag har lämnat in mina överdrag till dynorna för kemtvätt, blev ingen skillnad, jag frågade om dom verkligen hade tvättat dom, dom lovade att det var gjort men dom kan göra om det i vattentvätt! Vet någon om dessa krymper vid tvätt i tvättmaskin?

/Michael

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om dom krymper eller inte beror givetvis vad de är gjorda av för material. Om det är original ska de givetvis tåla åtminstone 40 grader. Jag tvättade nyligen mina överdrag och de blev jättefräscha (Nu återstår bara att fixa själva dynorna :-)
Om du är osäker kan du ju provtvätta ett överdrag och se om det krymper. Om det gör det är det ju bara ett att ersätta. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag tvättar mina i maskin trär jag på den fuktiga så de dras ut något. Överdraget är snålt tilltaget för att tyget skall sitta bra. Första gången höll jag på att ge upp.....

2.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är nog inte att rekommendera om ni inte vill att dem skall mögla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Är det kemtvätt angående tyget så gäller det och ingenting annat om du inte vill förstöra tyget. Detta med att tvätta en dyna för att se om det fungerar är inte bra, om detta skulle bli bra hur får du tag i samma tyg som passar dom andra dynorna!!!!!????

Ta tyget till en tygaffär så hjälper dom dig med vad som gäller just ditt tyg ang. tvätt.

Lycka till

Bobban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

....Givetvis riggar jag upp dem på ett luftigt underlag och sval och skön dag utomhus..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...