Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
siteadmin

Rättning mittåt...

Rekommendera Poster

Hej,

 

Efter den senaste tidens tjafs, så har vi vidtagit en antal åtgärder...

 

Vi driver maringuiden.se i huvudsak av tre anledningar.

 

1. Ett passionerat intresse för båtar och båtliv.

2. För att Ni skall ha en gemensam träffpunkt på Internet

3. För att kunna ha ett stort erfarenhetsutbyte med liksinnade.

 

19.gif\ Vi har valt att stänga av möjligheten att lägga in sin signatur. Detta för att det har missbrukats, med konkurrerande länkar.

 

19.gif\ Vi har även beslutat att konsekvent flytta allt som inte hör till båtar och båtliv till DöSnack och i förekommande fall, kommer vi även att radera inläggen helt utan motivering/förklaring.

 

19.gif\ Postas det struntinlägg i seriösa trådar, så kommer även dessa att raderas helt utan motivering/förklaring.

 

19.gif\DöSnack är fortfarande på prov.

 

19.gif\ ALL reklam med konkurrerande hemsidor samt företagsreklam raderas hädanefter.

 

Medlemmar som missbrukar detta riskerar att stängas av, helt utan motivering/förklaring.

 

Tyvärr är det så att i sådana här lägen drabbas alla ni som är oskyldiga.

Sorry, och vi hoppas att detta skall räcka. Vi/Ni har trots allt ett av Skandiaviens bästa båtforum. Låt det forsätta så...

 

Denna tråd låser vi. Till er som har frågor eller synpunkter hänvisar vi till mail eller telefon 0300-690680.

 

Hälsningar

maringuiden.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Totalt humorbefriat blir det välan inte. Men en minskning på rent dösnack är kanske inte så dumt i alla fall.

Jag skulle tro att det torde finnas vissa toleransnivåer för lite svängar även med nya policyn. :-)

 

Och som sagt, den som ansvarar för ett forum ställer upp reglerna. Känns det för begränsat så är det bara att starta egen sandlåda vilket Sjörövarn gjort. (Jodå, jag är medlem där oxå. :-) )

/A

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej rövarn! Hade inte du uppehåll... :-)

 

Undrar också varför inte punkt 3 vi vill tjäna lite pengar fick stå kvar. Jag är helt allvarlig, jag har inga problem med att MG är en kommersiell site och måste gå runt med personal, löner och drift. Gamla pkt 3 är helt OK för min del.

MG är en i mitt tycke perfekt samlingspunkt för båtrelaterade saker som jag tänker använda mig av friskt framöver när jag behöver hjälp. Både med amatör-råd i trådar och kontakt med företag.

Bra att det inte kostar pengar att vara med, man får då betala med annat, titta på snygga båtannonser t ex.

 

(Inte som rövarns lilla krypin som existerar för att det är kul att retas och snacka skrot, eller hur? ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

Efter den senaste tidens tjafs, så har vi/jag Suzanne Behr vidtagit ett antal åtgärder... Detta pg ett fåtal personer försöker att sprida lite dynga omkring sig.14.gif\

Det var jag som ändrade i punkt 3. Detta pga jag tolkade min egen text fel....eller den kunde misstolkas om man inte känner till hela samanhangen.

Utifrån mig själv, så som jag uppfattade texten eller regel eller kalla det vad  ni vill, Jag själv har jobbat med Maringuiden sedan 1995, innan dess jobbade jag 10 år med att samanställa Gästhamnsböcker osv. Jag har nu sedan 2 år blivit båtägare och har då blivit intresserad av allt vad det bär med sig. Därför kan jag tjäna pengar på mitt intresse bla att jobba med denna fantastiska marina samlingsplats Maringuiden. Jag har följt många trådar, jag har sällan gått in på svarsmål osv pga av att jag ej haft kunskap i dessa ämnen. Men jag har lärt mig otroligt mycke av alla dessa aktiva bryggsnackare, jag tycker inte om att det kastas, tjafsas en massa skit. Ni som ej tycker om denna sajt kan gå till något annat forum. Vi är människor alla kan haspla ur sig tokigheter, det kan misstolkas, Med dessa rader ber jag om FÖRLÅTELSE och hoppas det stannar vid detta

MVH Suzanne BEHR,

Ni som vill fortsätta denna diskution och har ytterligare frågor i ämnet, kan ta dessa direkt med mig per tel, 031-55 55 55

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...