Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
LasseP

Aktiva medlemmar?

Rekommendera Poster

Skulle vara intressant att veta hur många av MG:s 16.710 medlemmar som fortfarande är aktiva?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

With friends like that, who needs enemies?

 

/Oscar Wilde

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hur som helst här är en till som hänger med sen en tid tillbaka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Det kanske blir farligt att skylta med vimpeln?4.gif\Jag är här.

Jarramas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En för båtfolket oerhört viktig fråga, båtregistreringen bla,  togs ju upp till omröstning.  Det gick väl ganska snabbt att räkna ut hur många medlemmar MG har som är aktiva.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, men det finns ju också en del medlemmar som inte kommer från ert land och kanske inte svarade på frågan, av naturliga skäl. Men vi är väl kanske en försvinnande liten procent av totala antalet medlemmar. smiley-laughing.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Kan någon vänlig själ definera vad en aktiv medlem innebär. 1 ggr/dag vecka, månad, år, inloggad, utloggad, o.s.v...

 

Ps. Vi mäter besök. Detta innebär att vi även räknar de som inte loggar in... ( Och det är tyvärr många)

 

God vårutrustning på er och hoppas att de flesta av er trivs ändå.

 

Ps. I mars 06 så slår vi AllTimeHigh med över 350 000 besök på en månad!. Ds.

 

maringuiden.se

Sveriges Största Marinportal 8.gif\

89826.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte alls någon omöjlighet. Med tanke på sitens omfattning och innehåll.
Det är i och för sig att definiera aktiva medlemmar på ett forum av denna karaktären. Det finns folk som postar nya inlägg etc. en gång i timmen. Och folk som postar några gånger i året, då de verkligen har något att fråga. Båda typerna skulle iaf jag klassa som aktiva.
 
/J 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Det här har ju ingenting med den här tråden att göra, men jag va hos tandläkaren idag och han frågade om jag hade protesen inne på nätterna?

Vad fan har det med mina tänder att göra?

J

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den har jag nog aldrig sett...eller sett men ändå inte, hur det nu gått till .......hm krångligt det där....

Det finns nog som sagt mer aktiva medlemmar o mindre aktiva ( men ändock aktiva) Mam känner ju igen ett antal som svarar ( o skapar) flitigt... smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Kan man inte ha halva resp.hela medlemmar,jag menar fulla medlemmar.

J

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kanske är så aktiva att vi räknas som 350 000 !!! smiley-smile.gif\

 

Nu ser jag antalet i rubriken !!!! just nu 275 st ( entusiaster som det står smiley-laughing.gif\ )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste erkänna att jag dröjde väldigt länge med att rösta i körkortsfrågan. Tyckte från början inte det var så solklart som alternativen gör gällande. Skulle man ha ett tydligare linje tre alternativ skulle nog betydligt fler rösta.

 

Sen tycker jag att jag är ganska regelbunden besökare, när jag inte är på tjänsteresa:-)

Men på jobbet är jag aldrig påloggad (strorebror ser dig). Där kollar jag bara om jag har tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


 

 

Men på jobbet är jag aldrig påloggad (strorebror ser dig). Där kollar jag bara om jag har tid.


Helt rätt, Storebror ser dig, numera loggas allt på internet, och dina inlägg går i klartextprotokoll eftersom man inte kör https på MG. Det finns företag som har speciella kontrollanter som har till uppgift att i realtid titta på samma skärmbild som de anställda har på sin dator ... ve den som fritidssurfar på MG då smiley-cool.gif\

 

Så även om du bara är sporadiskt påloggad då och då, så finns spåret kvar i tex proxyloggarna som sparas i 10 år!

 

ps.

Jag är också aktiv medlem, men bara från min privata dator!

ds

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jasså det var till Dösnack MG flyttade denna tråd.

 

Tycker inte MG att det är seriöst att ifrågasätta hur många av deras 16.710 medlemmar som är verkliga?

 

Nej, kritiska frågor klassas tydligen som oseriösa för regimen på MG...8.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig verkligen aktiv,dag som natt.Bråka inte med MG.Vi får det forum vi önskar....Ha det så BRA.  14.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bråka inte med MG. Vi får det forum vi önskar.... Så bra då. Håll till godo.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst skotten

Grattis Lasse du vann   hehehheh    100 P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vad har du för fog att sprida ett sådant rykte? !!!5.gif\

 

Många av er börjar tangera gränsen!

 

Ring mig gärna.

 

//Dick

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi menar var vi skriver till skotten. Vi har publicerat/offentligjort vår statistik. Vi tycker att själva att det är mycket besök och det är vi VÄLDIGT VÄLDIGT stolta över.

 

Ha det gott.

 

//Dick

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi driver maringuiden.se i huvudsak av två anledningar.

 

1. Ett passionerat intresse för båtar och båtliv.

2. För att Ni skall ha en gemensam träffpunkt på Internet

3. För att vi skall kunna tjäna lite pengar på vårt intresse.

 

 

två blir tre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack för dina förslag.

 

Vi tycker att det varit alldeles för mycket tjaffs här på forumet i vinter och kände oss tvugna att mota olle i grind.

 

...sprida ett sådant rykte... Ryktesspridning? Det är ingen ryktesspridning, den är förmedling av en uppfattning. Uppfattningen bygger förmodligen på tveksamhet gällande riktigheten i Er information.

 

Vi tolkade det så...

 

Vi är 5 st som mer eller mindre jobbar heltid med detta. Vi bevakar forumet flera gånger per dag och person. Jag tror att det största problemet är att vi inte kan tillfredställa 16700 viljor samtidigt...

 

Tror ni inte på vad vi säger och presenterar, så är det inte mycket vi kan göra åt det.

 

Vi vet att vi inte är felfria och gör våra missar då och då, men hur det än är så är dom allra flesta mycket nöjda med vad man hittar här på maringuiden.se. Att det mesta är alldeles gratis gör ju inte saken sämre.8.gif\

 

Vet inte vad du syftar på med kompisar och folk ovh folk. Var gärna mer specifik.

 

Är det inte dags att börja fokusera på vad denna sajt är till för. Båtar och båtliv.

 

Ring mig GÄRNA om du har fler funderingar.

 

0300-690680

Dick (dagens admin)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bland det bättre jag läst på länge Lasse !

och jag tror dom flesta som läser och skriver på forumet vill ha en öppen debatt, kan bli svårt när alla 16.700 ringer o frågar samma saker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Floyd

här är en mindre aktiv medlem, tack och adjöss för fisken!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...