Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
hustran

Hatar mig?

Rekommendera Poster

Har en liten (snurra)evinrude,som inte gillar mig alls.Vad gör jag?Har lämnat in den på renovering.Jubelen pärla säger de.Drar igång den lätt som en plätt.De har byttallt.jag kommer hem,Näe...vill inte.In igen,till doktornJaadå..spinner som en katt.Nu står jag inte ut längre,vi hatar varann.Den heter,tror jag,twinyath,4hp.från ca.1975.Väldigt söt.Vad gör jag?Jag ser den var dag,och förstår ingenting.HJÄLP!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vill jag poängtera.Det här är seriöst.Jag vill ha hjälp.Hur beter jag mig?Det måste finnas någon som vill älskamin motor.????Hör av er.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta Hustran, men jag måste kommentera Steves inlägg1.gif\  Byrån?  Du tänker på låten: en man i byrålådan?  Fast en dildo på 4 hp??2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har även gett den frisk soppa,och varit vänlig(åtminstone första halvtimmen)Men inget hjälper.Skall kanske visa den släggan,eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare !

Jag har upplevt samma problem på en liten luftkyld Cresent 4hk motor från 60-talet. Den fungerade toppen när man körde den på land och i en vatten tunna. Gick perfekt på tomgång tills... den kom ner till båten och skulle få arbeta. Då la den av och startade knappt om ens alls.

Efter många försök dömdes motorn ut och jag fick fria händer av familjen att öva min meck kunskaper på objektet. Efter lite skruvande lyckades jag dela på motorn och kunde inspektera packboxarna och lagren runt vevaxeln. Av dessa fanns inte mycket kvar. Detta resulterar i att motorn knappt orkar sugan in bensin via förgasaren. Detta var förklaringen till dess minst sagt konstiga betende.

Prova lagren genom att ta ett fast tag om svänghjulet och rucka det fram och tillbaka. Det skall vara helt stumt, en milimeter kan vara antydningar på att lagren är slut.

Men visst kan det vara andra orsaker också. Brytar spetsarna på gammla motorer sitter under svänghjulet och är därmed svåra att komma åt utan special verktyg. Med tiden blir kontakten sämre och gnistan blir sämre och ibland obefintlig.

Hoppas att svaret kan råda bot på problemet, tror knappast att Viagra gör saken bättre.

 

mvh / Plarsa

ockelbo.plars.org

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha ha ha..tack alla snälla,för råd och tips.Väntar med släggan så länge.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men det där var ju på norska Peter!  Jag trodde att alla visste att en norsk dildo är ett treorör med en humla ismiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade ett liknande problem med en Johnson 10 hk från 1960. Tog den till verkstad och de bytte brytarspetsar och den gick som en symaskin. Sen när jag monterat den på båten var den mycket trögstartad (men det gick till slut!).

 

Eftersom jag skulle ha den till ungarna dög det inte så jag började mecka lite. Ganska snart kom jag på att den gamla tanken säkert hade ett filter i sig, och se det hade den och det var alldeles igensatt. Efter rensning funkade den sedan perfekt tills jag sålde den för en spottstyver förra våren.

 

Anledningen var att den saknade bränslepump utan tryckte in luft i tanken via en slang och fick tillbaka soppa via en annan. Efter att slangen sprungit läck några gånger, med följd att båten blev fylld med 5% bensin, gav jag upp och sålde den. Den här lösningen var ganska vanlig förr och det är därför det fortfarande heter trycktank.

 

Men det är ju en annan historia 1.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,christerN,ytterligare nåt att kolla.Jag har faktiskt trycktank,F..n,kan det vara den?Alla tips skall kollas,sen blir det släggan. smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha ha.

Min farsa som drev en firma som reparerade utombordare.m,m sålde även diverse utombordare på 80 talet kallade det att det är skit bakom snöret och visade en anna motor som alltid startade det kunde vara en tidigare kunds problem barn som fått för det mesta en rengörning av tank.filter nya stifft rund smörjning av gashandtag och som sagt ny bensin, som ingen stoppat i för mycket 2 tackts olja i så det smörjer bra ha ha

har inte handlaren pratat om en annan motor?????

Allvarligt talat kolla det jag räknat upp och även luftfiltret.

Ha de 

post-14741-1394234574,15_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
tja min evin verkar svårstoppad startade hela sommaren fast bara halva motorn får väl köra på andra halvan i år då :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ibland kan det ha blivigt ett sånt tryck i tanken så det pressas soppa in i motorn och den blir sur, ibland i upptilltat läge kan nästan samma sak hända.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket snack om en bojsänke, släng skiten i sjön!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns bara en sak som hjälper.

Håll släggan framför motorn och säg

Ser du den här!?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Evinrude har jag haft två.... Nu har jag motor av annat fabrikat

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en Chrysler 6hk...o den startar....då f-n inte heller..

men jag ska trötta ut den...försöker inte starta den längre...hheehe

 

   9.gif\  Peo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då är vi i alla fall två som har andra motorer, fast av andra fabrikat

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...