Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
daun

liten seglare

Rekommendera Poster

hej..

 

Fnderar på en liten seglare som man kan sova några stycken i men inte för stor.

 

har kollat på magnific midget men de är ganska ovanliga på marknaden.

 

några förslag, tankar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Hade en magnifik förut... absolut kanon som förstabåt. Bra pris=mycket båt för pengarna. Se bara till att du får en hyfsad snurra med.

Annars kan du satsa på en maxi 8... men då blir det dubbelt så dyrt. smiley-laughing.gif\

Lycka till

Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag rekomenderar gärna modellen som jag själv har, Albin 78.

 

/hoek

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Uddabåtar är klart billigare än de vanligaste märkena.
Ohlsson 22 eller Bellona 23 är ju toppenbra båtar men med ganska högt pris.

Själv köpte jag en Golif förra året, hon är åxå 22 fot men jag upplever henne mycket rymligare än båda de ovanstående modellerna. Tyvärr seglar hon lite sämre än  t.ex. Ohlsson i lätta vindar men när det blåser på är hon fantastiskt tuff!   

Jag har inte brottom när jag ska på färd och jag är inte så intresserad av kappsegling, därför känns min Golif perfekt.

Titta på de lite udda båtarna om man vill hitta en riktigt prisvärg båt!

Ska man segla skärgård verkar ju RJ85or vara riktigt trevliga och prisvärda åxå!

/Erik Klinga

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jaguar 22 enligt min mening en av de bästa seglarna i denna storleksklass
och rymlig verkligen mycket båt för pengarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jaguar 22 enligt min mening en av de bästa seglarna i denna storleksklass
och rymlig verkligen mycket båt för pengarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Maxi 77 är lagom & man kan få dem till mycket bra priser.

post-15276-1394234566,6214_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan ! Jag jag kan rekomendera Rock 20 , det fungerar jätte bra att vara 2-3personer o även ha en hund med i den också . Rocken är nog en lite sämre seglare än Midgeten men jag har fått intrycket av att den är rymligare o har högre takhöjd än Midgeten . Midgeten är liksom Rocken ett halvfabrikat o inredningen kan variera från båt till båt , jag var o tittade på en Midget som jag tyckte att skottet mellan salong o förpik satt för långt fram på vilket gjorde att kojerna i förpiken vart för korta för en fullvuxen men det är ju troligt att det i o med att det är ett halvfabrikat var så att skottet var felplacerat på just det exemplaret . Midgeten o Rocken står i ungefär samma prisklass o det brukar dyka upp då o då på Blocket . / Peppe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag inventerade precis marknaden efter att ha växt ur en liten Stortriss. Fastande fort för Ohlson 22 och köpte en för 32.000 kronor. Suveräna seglingsegenskaper, rymlig sittbrunn och rymlig kajuta avgjorde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Magnifik Midgeten är allt annat än en uddabåt. Pratar man med gamla skärgårdsbor så vet varenda en vad en magnifik är.

Jag kollade på blocket precis men dom hade inga till salu just nu, men jag är säker att till hösten finns det iallafall minst tio att tillgå.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns många trevliga mindre båtar Sinkro 63 tex, Rock 20 som någon nämnt här ovan,Carina, minette, Monark 540, Valiant 18, Hurley & Joj 20, albin 57

Hitta en båt som har de egenskaper du letar efter & som är i bra skick så du kan segla så mycket som möjligt ( roligare än att mecka)

Susanne

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill slå ett slag för Triss Magnum (Triss 600). En rymlig 20 fotare som seglar bättre än vad man tror. Stabil, höga fribord, bra plastarbete. En bra båt för helgsegling. Titta på Triss 600 klubben här på siten, http://www.maringuiden.se/klubbar/;id=45

Prisbilden är som med ala 20 fotare angenäm, fullt seglingsklar båt ca. 25.000:-  Finns just nu 4 st till salu här.

Lycka till

SvenA

post-5258-1394234577,6155_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns en Guy till salu hos Båt-Sam i Kvicksund (mellan Eskilstuna och Västerås).

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en 27:a dom har till salu som enligt ryktena är i dåligt skick. Begärt pris är på tok för högt enligt en bekant som tittat på den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Albin viggen/ karlskrona viggen. Väldigt mycket båt för pengarna! 4 kojer kök toa mm. Det duger utmärkt!

 

post-15772-1394234579,7205_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


tack för alla svar.... underbart att ha folk som kan grejerna...

 

vikt

r

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


tack för alla svar.... underbart att ha folk som kan grejerna...

 

vikt

r

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


tack för alla svar.... underbart att ha folk som kan grejerna...

 

vikt

r

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Som Birdie 24-ägare så rekommenderar jag gärna Birdie 24. En mycket bra förstabåt, rymlig för sin storlek, lättseglad och förhållandevis billig. Finns från ca 35000 kr och uppåt. Kolla på www.sailguide.com för mer info.

 

/Niklas

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...