Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Brus

Knopnajningsverktyg och sejsningsverktyg?

Rekommendera Poster

Hej!
Är det någon här på förumet som vet vad knopnajningsverktyg och sejsningsverktyg är och hur dom används?

Biltema har nämligen en fisketång med multifunktioner där dom verktygen just ingår i. http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=323&iItemId=91477

Efter att ha skrivit till Biltema två gånger och utan att få svar. Så börjar jag nu misstänka att inte ens Biltema vet vad det är för några verktyg?! :-)


Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag får väl blotta halsen och konstatera har aldrig hört talas om vertygen trots jag fiska under hela min hittillsvarande levnadstid. /skitfiske på er/Nitro

Ps. det är kanske tid att göra ett studiebesök hos säljaren, det kan ju finnas bra att ha grejer... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det inte som ofta: tillverkaren skriver ngt konstigt i bruksanvisningen/produktbeskrivningen, som sedan översätts av okunnigt folk/dator i flera led, och plötsligt förstår man ingenting ;-) Men roligt kan det bli! Så här tex: http://www.avigsidan.com/avigsidan/epict/fina_recepten.html

 

Knop, najning, sejsning och verktyg finns ju, men kombinationerna var udda.

/Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej är inte säken men jag tror att man trär in en kardel eller cantrum fibrerna om det är ett sådandt spunnet rep i hyllsan så fastnar den och man kan trä igenom hela hyllsan ta tag i repet och dra tillbaka hyllsan o,s,v

och på så sätt lättare trä igenom dår ted är trångnt.

post-14741-1394234573,9643_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...