Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
lanneer

badstege

Rekommendera Poster

jag har köpt en maxi 68 som ejhar badstege under vattenlinjen. så jag vill ha hjälp att hitta en som går undervattenlinjen och den heter var man man kan köpa den el vem som tillverkar sådana.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla med vilken tillbehörsfirma som helst, dvs Watski, SeaSea, Hjertmans, Erlandssons Brygga, Båtaccenten etc...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...inte...?

Men din båt har ju en spikrak akter och är vanlig, så det är inga problem att hitta en stege som passar. Allt du behöver göra är att knalla iväg till en tillbehörsaffär, prata med en försäljare och berätta vad du har för båt och säga att du vill ha en stege för aktermontage passande till båten och som går att fälla ner under vattenytan vid användning.

 

Du kommer att få förslag av detta fabrikat, http://www.batsystem.se/ eller http://www.roca.se/ eller något liknande.

 

Har jag missat någon del av problemet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Biltema har en teleskopisk badstege, den borde passa din båt. Bulta direkt på akterspegel. Funkar bra på min...

www.biltema.se

Badstege art.nr. 25-051

Teleskopisk badstege i rostfritt stål, med 3 plastbeklädda steg. Avsedd att monteras på badplattform. Bredd: 320 mm. Längd: 370–860 mm.

post-7895-1394234577,1776_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rostfritt på Biltema brukar räcka för insjö.

Kolla kvaliteten. Finns ingen uppgift så utgå ifrån att den blir brunaktig i saltvatten.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Biltemas stege skall sitta på en plattform. Att sätta den rakt på akerspegeln borde ge dåligt med plats för fötterna. Eller?
/Lars J

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ordnar man med ett par små teakklossar. De flesta steg kommer under skrovet iallafall. Ju djupare i vatten desto bättre....

Det finns inga tecken på rost på min stege efter 3 säsonger i Östersjön och Mälaren.

Såg på mässan igår att Clas Ohlsson också har en sån nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...