Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
mellan

Våra politiker- Moralens väktare

Rekommendera Poster

 

Vi betalar ju lön åt Lalla ett år till. Vad tycker ni hon ska göra för oss under den tiden? Mitt förslag, se till att riksuttern (kan det vara GP) får mat och mår bra. Nitro kan väl fixa henne en bra filékniv2.gif\

 

Det verkar ju som Carin Jämtin tar över. Steve som ny bi ståndsminister. Raka rör in i det mest heliga21.gif\

 

 

 

 

http://aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,796426,00.html

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Suckellisuck!

 

Inte nog med att lallan avgår, hon får 93.000:- / Mån i ett år, därefter minst 50.000:- / mån fram till pension...

 

I en regering går man Aldrig lottlös! 2.gif\

 

Härtill tillkommer sidouppdrag kärringen har, vad hon tjänar på dem vet jag inte i skrivande stund? - Kan vara lika mycket till, eller mer...

 

Jag vågar nästan lova min hatt på att hon inom kort kommer att bli ambassadör eller allra minst landshövding!

 

= Ännu mer pengar i den redan välfyllda kistan...

 

jan danielsson avgår också som en följ av detta... Behöver jag säga mer! Varför infinna sig på regeringskansliet när man får lika mycket betalt om man letar navelludd hemma i soffan?

 

Ännu en ny landshövding månne?

 

bosse plingholm som inte ens kan knyta skorna, än mindre hålla käft eller läsa siffror i en fotbollklubbs bokföring är tillförordnad utrikesminister, kan gubben engelska eller använder han tolk till det också?

 

Dom nya kandidaterna återkommer jag till senare! *Suck*

 

-------------------------------------------------

 

Ett är säkert i skrivande stund, både ulrika mässling, vår justitieminister överläppen bodström och fler andra sossar kände till katastrofen i Thailand, men tyckte det var viktigare att mumsa knäck och pepparkakshus än att agera! *Fy F#n*

 

Mvh /Lasse

 

P.S. Tills det kom fram hur våra svenska politiker ignorerade katastrofen i Thailand med lalla i spetsen och att läppen bodström visste om densamma tyckte jag han skötte sitt jobb någorlunda, nu är han som dom flesta politiker bara ett fjäskande penningsinnat troll i mina ögon... D.S.

post-3886-1394234588,9925_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker mig skymta den berömda svenska avundssjukan va? 2.gif\

 

En annan fråga i sammanhanget: vad hade Bodström med saken att göra då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varken avundsjuka eller jantelag...

 

Men tycker du tanten har rätt till dessa belopp får det stå för dig, jag har som synes en annan uppfattning i frågan!

 

Beträffande vår justitieminister finns lite att läsa här

 

Mvh /Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som (tant)undrar jag litet över alla hatobjekt som alla MÅSTE ha.Tycker att det är farligt.Ibland är det Bush,glömmer heller inte Saddam hussein,(jag hatar Saddam,säger små barn.Sedan är det någon annan som hatas.Fan,så farligt.Måste vi människor alltid ha ett hatprotjekt?Vad är det för fel på OSS?Snälla alla vi är människor,slåsspå det lokala planet,Ha lite roligt.värna om varann.KOMMUCERA.Vill inte vara besserwisser,men allt hat är farligt.8.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Floyd

Jag hatar folk som våldför sig på såväl det svenska språket som dess utländska motsvarigheter.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj,menar du mig?Hat är ju ett väldigt starkt ord.Vill i bland i alla fall bara väl.Sen kan jag ju erkänna att,när man går och sparkar på skottkärran eller huggkubben i affekt,mår man rätt bra.Jag menar rätt allmänt.Det är så lätt att HATA,mår inte bra av det.Det är en farlig tendens tror jag i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Hustran & Alla andra!

 

Jag tar det direkt, varför har ordet Hat smugit sig in i tråden?

Dom flesta tar avstånd till sådana Starka ord, så även jag.

 

Det tråden försöker belysa är hur våra folkvalda politiker häcklar, virrar, ljuger, fifflar, myglar och sparkar sig fram i politikersoppan.

 

Några lyckas bättre än andra som ideligen trampar i klaveret! Se därför denna tråd som en ventil där man ibland kan få pysa ut sin vanmakt att bara kunna se på eländet och dessvärre få betala kalaset i slutändan!

 

Jag har skrivit det förr, som offentlig person har man självmant satt sig i den sits man sitter! Tål man inte kritik, konstruktiv eller ibland kvirr torde man snarast söka sig därifrån...

 

Nu är det ju inte så enkelt för alla, för vem anställer en vuxen människa utan skolning och yrkeserfarenhet? Men det är klart, det finns ju AMS kurser...

 

Nog ordat om detta, men något hat finns inte i denna tråd, på sin höjd lite vrede/ilska. Men också en god portion humor, för visst är dom roliga våra små 10.gif\ i maktposition!

 

*Hat Off*

/Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Han var en av dom ministrar som fick information om tsunamin väldigt tidigt... Resten får du räkna ut själv. Och Steve, jag kommer inte bemöda mig att argumentera detta, du är bara ute efter flams...

 

Mvh /Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hustran, Voltarie sa ju redan på 1700 talet att:

Den som inte kan hata kan heller inte älska 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha...nä du, du viker undan en argumentation här....det var slipprigt!

 

Tycker du skjuter över målet nu, jag tycker det framgår ganska klart o tydligt vem som gjort rätt o fel i denna affär faktiskt.

 

Sen kan man kanske gå till sig själv också och fråga: vad visste du själv om tsunamis? Visst ngt hade jag sett när jag påminner mig om det på discovery...men inte trodde jag att det kunde vara av denna dignitet.

 

Jag tror att övervägande delen av den svenska befolkningen hade ytterst lite kunskap om detta ämne.

 

Men att Laila Freivalds uppträdde arrogant och inte utförde sitt arbete under några dagar det framgår klart och tydligt, det visste alla redan tre dagar efter katastrofen ( förutom hon själv) , men hur du lyckas få in Bodström i ngt ansvar fattar jag inte ännu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

är Eke sjuk??? Han har ju inga inlägg om politiken idag??? Nu är jag orolig....han kanske har fått fågelinfluensan eller ngt....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4.gif\

Det finns väll ingen politiker som står för sitt ord smiley-sealed.gif\ när det gäller.

Det är konstigt att inte grodorna rymmer när dom öppnarsmiley-laughing.gif\.

MVH Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

Det är lite svårt att säga emot uppenbara sanningar!

believe_it_or_not.gif

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej,hat har nog inte smugit sig in i tråden,men hetsen finns där.Det närmar sig det.Jag personligen är lite skärrad när det nästan spårar ur.Jag håller med att har man sig i leken......Men kräver vi supermänniskorFår man väl också stå ut med de F......de lönerna.Hur vill vi egentligen leva?Var är moralen som vi vrålar efter?Vad gör vi,fantastiska pärlor?Har förstått här at helgonen,finns på MG.2.gif\

Själv når jag inte det perfektionisktia båtfolket.Jag lever älskar,hatar,slåss för min grej.Är tror jag en helt normal människa.

Nja,vem är normal smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Hustran!

 

Så rätt, så rätt...

 

Men med politikerlöner på 90.000:- eller mer och sen fippla är mystiskt, dessa kräver belysning i Alla medier! Exempel Klicka Här

 

Jag har startat en egen Blogg, därför kommer mina inlägg här på MG försvinna inom kort...

 

Allt kommer tillbaka Privat och inte bara dessa utan även annat jag tycker är galet!

 

*Hare Bäst*

 

/Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag utgår ifrån att det är dina politiska inlägg som inte kommer mera? För du ska väl inte göra sorti helt o hållet igen väl?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Floyd

du kan väl lägga upp en blänkare när det finns något nytt att läsa i din blogg iaf?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

- Å nej, Absolut ingen sorti här på MG...

 

Däremot mer Ironi och kanske elakhet i bloggen som jag står för = MG behöver inte kännas vid det som vissa kan tycka är trakasserier... smiley-cool.gif\

 

*Hav en fin helg*

 

/Lasse, på spåret...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn
\<ahttp://www.forum.ladymarie.se/fora/style_emoticons/default/icon_puke.gif\ border=\0\ />Moralens väktare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Lyfter fram denna tråd igen,den är bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okey!

 

Nu är det inte första april längre, så denna bild är sann...

 

Vad gillar ni Prins Charles och hans Camilla Parker-Bowles! smiley-undecided.gif\

 

- Diana har fått sin hämnd till sist, eller?

 

Mvh /Lasse

post-3886-1394234597,4368_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

26.gif\ Hoppas hon har det fint där uppe och 14.gif\ åt stollarna här nere.

Må du vila i frid.smiley-kiss.gif\

MVH Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...