Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
mellan

Våra politiker- Moralens väktare

Rekommendera Poster

startar en tråd där vi kan hänga ut hycklare som lever på våra pengar

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Riksdagskvinna körde onykter

Karin Pilsäter lämnar alla politiska uppdrag tills vidare

En av folkpartiets riksdagsledamöter lämnar tills vidare alla sina politiska uppdrag.

  Orsaken är att hon stoppades i en poliskontroll där man konstaterade att hon körde bil onykter.

   Det var Karin Pilsäter som fastnade i en poliskontroll vid 9.30 på lördag förmiddag.

  - Jag har informerat Lars Leijonborg om vad som har hänt. Nu behöver jag tid för tänka igenom den situation som jag har försatt mig i, skriver hon i ett pressmeddelande.

  - Under denna tid tar jag timeout, begär tjänstledigt, från riksdagen och andra förtroendeuppdrag.

  Enligt Pilsätter begick hon ett ”fruktansvärt fel”, när hon satte sig och körde trots att hon druckit vin kvällen innan.

  

  0,3 promille

  Vid en poliskontroll utanför Stockholm fann att Pilsäter hade motsvarande 0,3 promille alkohol i blodet, en otillåten alkoholhalt i utandningsluften.

  Pilsäter uppger att hon borde ha vetat bättre.

  Partisekreterare Johan Jakobsson (fp), skriver i en kommentar:

  ”Rattonykterhet är ett allvarligt brott. Det är bra att Karin Pilsäter tar timeout för att tänka igenom sin situation. Folkpartiets ledning ska nu diskutera den uppkomna situationen och samtala om saken med Karin.”

  Han påminner om att fp föreslagit att alla rattonyktra utöver dagsböter också ska genomgå ett obligatoriskt påverkansprogram.

  Praxis är att 0,3 promilles alkoholhalt i blodet, som Pilsäter hade, leder till indraget körkort i en månad och 50 dagsböter, påminner partiet också.

 

 

http://www.folkpartiet.se/templates/PersonalPage____2202.aspx 

post-15169-1394234562,2072_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Milda makter, detta kan hända vem som helst dagen efter. Det är inte lätt att veta hur mycket alkohol som försvunnit under nattens sömn. Jag försvarar inte rattonykterhet men nog skulle det underlätta om det fanns ett enkelt räknesätt, eller hur? Hur många av er båtägare har inte haft en go kväll på skäret med god mat och dryck- är ni alltid tvärsäkra på hur snart ni kan sätta er i bilen och köra? Jag tycker att det är knepigt. Det är INTE kul att blåsa rött om man hamnar i en poliskontroll.

Birgitta- ej folkpartist!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det hända vem som helst? Vem som helst bör istället veta att vid kl.9.30 dagen efter man krökat är man inte skick o köra bil.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jag tror att många missbedömer situationen, tyvärr, man känner inte av att man har alkohol kvar i kroppen. Det vore intressant att få en möjlighet att kontrollera sin egen absoluta nykterhet dagen efter kvällen efter en halv flaska vin och en konjak till kaffet! Jag känner mig åtminstone inte berusad, men???? Som sagt, det beror på hur mycket och hur fort man förbränner och det vore ruskigt intressant att veta, (men inte via en poliskontrollsmiley-undecided.gif\)
Birgitta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vet man om att man pillat i sig en två vinare som i detta fall...så säger väl sunda förnuftet att man inte ska köra bil....kl 09.30 på morgonen...behöver man ingen alkomätare till...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rattfylleriet är ju en sak i sig men kan man lita på att dessa personer är nyktra när dom sitter och tar viktiga beslut. Det finns väl inga alkolås in till maktens kammare?

Karolinska institutet har i flera år forskat på sambanden mellan bilkörning och alkohol. Resultaten visar att 70 procent av de som åker fast för rattfylleri har alkoholproblem. Forskningen visar också att återfallsrisken därför är mycket hög. Närmare hälften av de som någon gång kört rattfull kommer att göra det igen.

Några klipp från en Googlesökning på politiker rattfylleri

 

Per Gahrton (MP)

Jag beklagar djupt att jag tycks ha felberäknat förbränningstiden för alkohol.
Under en fest med några vänner i går kväll drack jag en och en halv burk öl och cirka en halv flaska vin. När jag i dag skulle köra till Arlanda mitt på dagen, cirka 14 timmar efter sista alkoholintaget kände jag ingen som helst påverkan efter föregående kväll och valde därför att ta bilen.”

Kent Ögren

Landstingsrådets Kent Ögrens behandling för alkoholproblem betalades av skattebetalarna. Det står klart sedan landstingsstyrelsen fattat beslut om att godkänna beslutet.

Kent Ögren åkte först fast för rattfylleri och medgav sedan att han har alkoholproblem. Han valde att söka hjälp och partikamraten och kollegan Yvonne Stålnacke beslöt att skicka honom till behandlingshemmet Nämndemannagården i Skåne.

Kommunpolitiker

En kommunpolitiker i en mindre kommun i Västerbotten har åkt fast för rattfylleri för tredje gången.

- Det känns skitjobbigt eftersom det var dagen efter, säger s-politikern i en kommentar till Västerbottens Folkblad. Han är ledamot i kommunfullmäktige samt i en av kommunens tyngre nämnder och har tidigare dömts vid två tillfällen för grovt rattfylleri.

 

hmmmmm, dagen efter var ordet

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Testade FinnSpeeds idé men sökte på Politiker Rattfylla

 

Detta är saxat från Google, och då endast 1:a sidan av alla träffar... 9.gif\

Expressen 2005-09-18

 

Politiker greps för rattfylla på väg till Systemet

Kyrkopolitikern körde till Systembolaget - med 0,6 promille alkohol i kroppen.

- Vad är det som är konstigt med det? Jesus drack ju också vin, säger s-politikern.

Dagen före kyrkovalet blev den socialdemokratiske kyrkopolitikern i Västerbotten stoppad av polisen. Han hade 0,6 promille alkohol i utandningsluften.

 

Polisen beslagtog hans körkort, och han är nu misstänkt för rattfylla.

- Jag hade varit på middag under fredagskvällen och druckit 30-40 cl sprit och en 7,3:a öl till maten. Sedan var jag hemma vid 00.30, berättar mannen.

 

Ändå körde du bil?

- Ja, det var ju dagen efter. Jag kände mig inte påverkad.

 

Hur ser du på rattfylla?

- Jag har alltid varit emot det.

 

Hur tror du väljarnas förtroende för dig påverkas inför valet?

- Jag har väldigt svårt att förstå att förstå hur det ska... Du menar inför kyrkovalet? Det är ju inget folk som röstar ändå...

 

Är du ångerfull?

- Ja, vad fan tror du? Jag blev ju av med körkortet.

 

SVT Tvärsnytt 2005-05-18

 

Kommunpolitiker körde rattfull - Nu tvingas han avgå från alla uppdrag

 

Johnny Skoog, moderat politiker i Hallstahammar, har dömts till en månads fängelse för rattfylleri. Trots att rattfylleriet inträffade för åtta månader sedan har Skoog inte berättat något för sina partikamrater.

 

På kvällen den 20 september förra året stoppades moderate politikern Johnny Skoog från Hallstahammar av polisen. Skoog var då ute och körde på riksväg 53 vid Kvicksund, och polisen hade vid två tillfällen försökt stoppa Skoog som körde vingligt med sin bil.

 

Polisen misstänkte att moderate Johnny Skoog var berusad och tog ett utandningsprov. Det visade 0.92 milligram alkohol per liter i utandningsluften, omräknat var det 1,92 promille.

 

Johnny Skoogs körkort drogs in omedelbart. Och nu har Skoog också fått sin dom i tingsrätten. Han döms till en månads fängelse, tingsrätten anser inte att det finns några särskilda skäl att döma honom till något annat. Tingsrätten menar att Skoog haft en mycket hög alkoholkoncentration och att hans bilkörning inte varit obetydlig eftersom han kört på allmän landsväg.

 

Johnny Skoog är 65 år, han är ledamot i kommunfullmäktige, ersättare i miljönämnden, styrelseledamot i HFAB och styrelseledamot i Mälardalens brand- och räddningsförbund.

 

Trots att Johnny Skoog körde rattfull för åtta månader sedan har han inte berättat om händelse för sina partikollegor. För Hans Strandlund, gruppledare för moderaterna i Hallstahammar, kom beskedet om Skoogs rattfylleri som en överraskning.

 

- Jag är mycket besviken att han inte berättat något för oss, säger Hans Strandlund.

Moderaternas gruppledare Hans Strandlund menar också att det är ohållbart att Johhny Skoog har kvar sina förtroendeuppdrag.

 

- Vi har regler om att man inte kan ha förtroendeuppdrag samtidigt som man gjort ett så här allvarligt brott, säger Strandlund.

 

Hans Skoglund berättar nu att Johnny Skoog efter en uppgörelse kommer att avsäga sig alla politiska uppdrag.

 

- Vi får se om han kan komma igen, säger moderaternas gruppledare Hans Skoglund.

DN 2004-12-08

 

Politiker avgår efter rattfylla

 

Täbys ledande politiker det moderate kommunalrådet Stefan Klåvus avgick på onsdagskvällen. Han körde bil med 1,24 promille i blodet och sådana klavertramp tål inte politikens regelverk.

Stefan Klåvus blev kommunstyrelsens ordförande i Täby 1998. Innan dess var han ordförande i socialnämnden och känd som en bergfast förespråkare av valfrihet och alternativ till kommunala daghem, äldreboenden och hemtjänst. Som kommunens ledande har han på senare tids bland annat banat vägen för vårdresor utomlands för pensionärer.

 

En poliskontroll i Sundbyberg i slutet av oktober sätter nu stopp för den 47-årige täbypolitkerns fortsatta karriär. Det slutliga resultatet av blodprovet var 1,24 promille och i helgen förde han samtal med ledande moderater och på onsdagkvällen samlades den moderata kommunfullmäktigegruppen i Täby för att få höra att Stefan Klåvus lämnar politiken.

 

- Vi har haft samtal i några dagar. Det här är tråkigt och ytterst beklagligt på alla vis. Men att köra rattonykter är inte förenligt med ett förtroendeuppdrag på den här nivån, säger chefsombudsman Sverker Eriksson.

 

Stefan Klåvus ska nu genomgå en behandling. Vad han ska göra sedan vet han inte, men han är ekonom i botten och tror att han går tillbaka till näringslivet. Om det blir någon politisk

comeback vill han inte spekulera i.

 

- Jag är totalt kvaddad. Jag vill inte utsätta mig själv eller partiet för det som kan hända om jag sitter kvar. Jag förbannar verkligen mig själv över att ha sumpat allt på ett enda grovt misstag, säger Stefan Klåvus.

 

Sverker Eriksson och Stefan Klåvus betonar att politiska heltidsuppdrag blivit allt tyngre i takt med att internet och mobiltelefoner gjort att politikerna kan vara tillgängliga dygnet runt, året runt.

 

Vem som blir Klåvus efterträdare som ordförande i kommunstyrelsen är ännu inte klart. Ett hett namn är Filippa Reinfeldt, gift med moderatledaren och i dag ordförande i socialnämnden i Täby.

 

- Det kommer att ta en eller två veckor, tror Irene Svenonius, täbymoderaternas ordförande som varit informerad om händelsen en tid.

 

- För många kom det annars som en chock vid kvällens möte. Stefan Klåvus har skött det här på ett bra sätt och varit helt öppen, betonar Irene Svenonius.

SR P4 Västmanland 2005-11-08

 

Dömd för rattfylla lämnar politiken

 

Den politiker i Surahammars kommun som dömts till en månads fängelse för att ha kört rattfull lämnar nu politiken.

 

Det var förra julen som mannen plogade snö med 2,13 promille alkohol i blodet.

Mannen säger till VLT att han ändå hade tänkt sluta efter den här mandatperioden.

 

Detta är några av de som åkt dit, behöver jag säga mer...

Mvh

/Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då kommer frågan ... NÄR KAN MAN KÖRA ?

 

ok , inte 09.30 .... 10.30 ?   eller 11.30 ?   eller  12.30 ?  

Det förblir en gissning för alla . Går man bara på känsla om sitt allmäntillstånd ,så kan det var helt fel trots allt .

Om Karin Pilsäter hade åkt klockan kl 10.00 ...vad hade utslaget varit då , eller kl 10.30   osv ...  det går bara att gissa , och hur lätt är det .  Har man alkohol kvar i kroppen kl 15.00 dagen efter bara för att man har ont i huvudet . Jag talar inte om lämpligheten att framföra en bil, utan bara strikt alkohol i blodet .

 -Hur lätt är det ????

 

JSR

post-11345-1394234563,6741_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ser inga problem i det? Låt bilen stå ...chansa inte, det är billigare att ta en taxi.

Annars har jag för mig att det var ett inlägg med länk till en alkoholförbrännare i en excelfil...om det nu var här på mg eller nån annanstans...

dagen efterfyllestyrning är så jävla klantigt så det är löjligt...men det är som FS skrev...70% av dom har alkoholproblem....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
har en kompis som är polis, dom tog ett rattfyllo...rattfyllot klagade på dåliga vägar för annars hade ni aldrig tagit mig hade han sagt det första han gjorde när dom slet han ur bilen....det var bara det att han kört nästan en kilometer i diket....en  annan kille som suttit på krogen sen lördag lunch till sen natt o fick för sig att ta bilen hem tre mil...sprängde portarna till stans största fabrik o körde runt - runt inne på området...han skyllde på att han aldrig varit i det villaområdet innan .....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då dök tanken upp , dagen efter .... när inträffar det ?

Efter ett glas vin ellr 2 eller 3 eller 4 eller 5 eller 6 ...eller en öl och 2 snappsar eller 2 öl och 1 snapps    osv ??

 

Det går så bra att säga att man inte ska köra dagen efter ....

efter vad då , är min fundering ? 

 

OBS !!!!! Jag är inte för en slappare alkohol politik  , vill inte se en enda  fyllskalle på vägen , aldrig !!!!!!!! 

 

JSR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jodå Jocke jag fattar vad du menar, jag ställer heller inte bilen hela dagen efter en öl....eller ett glas vin...däremot skulle jag inte våga chansa en morgon som denna Pilsäter gjorde...hon hade 0,34 och troligen pillat i sig ca en och en halvflaska vin kvällen innan...det är 6 glas vin det

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bildt: Lars Danielsson ljög

Sverige 21 feb 09:15

Om Sverige hade haft samma regler för offentliga förhör som USA skulle Göran Perssons medarbetare Lars Danielsson sannolikt varit på väg i fängelse. Det hävdar Carl Bildt i en debattartikel i SVD på tisdagen.

 

I statssekreterare Lars Danielsson fall ter det sig alldeles uppenbart att han blåljög för tsunamikommissionen. skriver Bildt.

Läs mer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sanningar...

 

* Våra politiker har sett till att utländska företag har tappat intresset för Sverige, noll nyinvesteringar gjordes 2005! Källa SvD.

 

* Drygt 17% är den riktiga uppgiften på människor som varken arbetar eller studerar på heltid i Sverige, allt enligt SBC december 2005.

 

* Sveriges statsskuld 31 januari 2006 var 1.303 Miljarder enligt Riksgäldskontoret. (Skönt för våra barn att ärva...)

 

Frågan är, tycker våra politiker att dom är duktiga?

Ja, dom besutade enhälligt att deras löner var för dåliga iaf...

 

Löner i Riksdagen Läs här - LO lön Läs här

 

Inget skrivet om våra EU parlamentariker Info

 

Mvh

 

/Lasse, politiskt obunden

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 En och en halv flaska är således drygt 1,1 liter vin. Det blir ca 2dl per glas om det blir 6 glas./ En halvflaska ger alltså knappt 2 glas (fast nog blir det fler glas med mindre i när vi delar på en flaska)...????????

Om denna mängd intas  vid 19-tiden tillsammans med en god middag så borde man nog vara körbar framåt 12.00 dagen efter i alla fall, eller ????????? Vad tror ni?

Självklart skall man vara nykter när man kör bil, det är inget att diskutera, tycker jag. Fast jag tror nog att gemene man i allmänhet har en dålig uppfattning om hur lång tid det tar för spriten att gå ur kroppen. (Det slår mig att övärvägande delen av de exempel som angivits på fyllerister är moderater med inslag av folkpartister, det måste väl i allsin dar vara en ren tillfällighetsmiley-cool.gif\2.gif\)

Birgitta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Räknade som rödvin, med riktiga rödvinsglas har du 4 glas på en flaska, sen om du duttar det stötvis är skit samma...du får cirka den mängden i alla fall...

Det framgår inte om pilsäter åt ngn god middag...eller om hon satt på toaen o krökade direkt ur flaskan...

Hur eller hur är det klantigt...och inte direkt förtroendeingivande när dom folkvalda kör omkring på fyllan....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

(Det slår mig att övärvägande delen av de exempel som angivits på fyllerister är moderater med inslag av folkpartister, det måste väl i allsin dar vara en ren tillfällighetsmiley-cool.gif\2.gif\)

-------------------------------------------

Ja, när det gäller fyllekörning, de röda springer ju o pissar lite här o där när de är på fyllan!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaja, bara det inte står någon i vägen så...2.gif\ Förresten så dricker dom bara rödvin, har jag hört. Rödvinsvänstern är ju allm. känd7.gif\

B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Knyckt ur Aftonbladet idag...

 

Testpanelen består av fyra män och fyra kvinnor i varierande ålder och vikt. 

   Under en fyra timmar lång middagsbjudning, med start klockan 20.00, åt och drack de under kontrollerade former. Ingen av dem hade druckit alkohol innan de satte sig till bords. 

   Med hjälp av en alkometer, som mäter promillehalten i utandningsluften, mättes deras promillehalt vid middagens slut klockan 00.00. 

   Testpanelen fick sedan sova och samlades igen vid sju på morgonen för ännu ett utandningsprov. 

   De deltagare som 07.00 hade över 0,2 promille fick blåsa på nytt två timmar senare. 

   Detta är vad deltagarna konsumerade i genomsnitt. 

   En fördrink med

  mousserande vin. 

   Förrätt. 

   En flaska vin. 

   Varmrätt. 

   Avec och kaffe. 

   Efterrätt. 

   En drink.

 

Anders Thoresson 28 år, 95 kilo:

Promillehalt klockan 00.00: 0,92

Promillehalt klockan 07.00: 0,16

- Jag har inte körkort men jag vet att jag mår tillräckligt

dåligt för att inte vilja jobba.

Katarina Söderberg 23 år, 64 kilo:

Promillehalt klockan 00.00: 1,20

Promillehalt klockan 07.00: 0,34

- Jag skulle absolut inte köra bil. Jag är alldeles för trött

och seg.

Promillehalt klockan 09.00: 0,00

Anders Johansson 41 år, 77 kilo:

Promillehalt klockan 00.00: 1,18

Promillehalt klockan 07.00: 0,42

- Jag var ganska säker på att jag låg över gränsen. Jag känner mig inte körduglig.

Klockan 09.00: 0,17

Klockan 11.00: 0, 00

Jan Lundbladh 52 år, 96 kilo.

Promillehalt klockan 00.00: 0,88

Promillehalt klockan 07:00: 00.00

- Jag mådde bra och var ganska övertygad om att jag knappt hade någon promille kvar

i kroppen.

Johan Nordström 27 år, 80 kilo:

Promillehalt klockan 00.00: 1,27

Promillehalt klockan 07.00: 0,16

-Jag är förvånad, jag trodde att jag hade en högre

halt. Jag skulle absolut inte köra bil.

Tuuli Amilon, 50 år, 54 kilo:

Drack: 2/3-delar av en vinflaska samt en fördrink med mousserande vin.

Promillehalt klockan 00.00: 0,62

Promillehalt klockan 07.00: 0,00

- Jag mår ganska bra men skulle ändå vänta ett tag med att köra.

Karin Ahlborg 45 år, 67 kilo:

Efter att hon blåst klockan 00.00, drack hon ytterligare lite öl och en drink.

Promillehalt klockan 00.00: 1,4

Promillehalt klockan 07.00: 1,28

- Jag skulle absolut inte köra bil.

Klockan 13.00: 0,41

Klockan 15.00: 0,00

Camilla Svärd 27 år, 55 kilo:

Promillehalt klockan 00.00: 1,17

Promillehalt klockan 07.00: 0,17

- Trots att jag skulle få köra bil nu är jag inte säker

på att jag skulle vilja.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hm, dagens DN rapporterade om engubbe i övre reparationsåldern dvs

60 som körde på en av waxholmsbåtarna. Hans motorbåt klövs och sjönk som en sten för att icke senare återfinnas. Han hade 0.86 promille när blodprovet togs och han  påstod bestämt att det inte var han som hade väjningsplikt. Han och hans passagerare klarade sig med livhanken i behåll. Han ansåg sig vara fullt förardugligsmiley-undecided.gif\ Tyvärr stod intet att läsa om hans politiska hemvist, troligen var han en vanlig medelsvensson. Ja, så det kan gå när inte korken sitter på. 

Tack för ovanstående klipp den var åskådlig, då kan man lugnt dela en flaska vin med kärestan på kvällen och räkna med att man inte är rattonykter efter 12,00 dagen efter.

Birgitta 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte du ska gå direkt efter det...som du ser är variationerna ganska stora...köp en alkotestare om du nu är så sugen på att köra dagen efter istället...så är både jag och övriga trafikanter lugnade....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, det mer eller mindre definitiva svaret finns att läsa på Systemets hemsida.

Det ger vid handen att man utan att oroa sig för mycket kan dela en flaska vin med sin kapten på lördag kväll och räkna med att vara återställd 14 timmar senare- då med god marginal(eftersom 14 timmars tid gäller om man lyckas pressa i sig en HEL flaska alldeles själv) och obefläckat samvete oavsett om man är politiker eller ej.

 

Lathund13.gif\

 

Kroppen förbränner i genomsnitt mellan 1,5 och 2 centiliter 40-procentig alkohol i timmen (vad det betyder i lite mer begripliga termer ser du här nedanför).

Så snabbt, eller långsamt, går det oavsett vad man gör. Att dricka starkt kaffe, bada bastu eller röra på sig gör alltså varken från eller till.

 

Om man väger mer än genomsnittet går det en aning snabbare, och väger man mindre än genomsnittet går det långsammare.

 

en flaska mellanöl (33 cl) ca 2 timmar

en burk mellanöl (50 cl) ca 3 timmar

en flaska starköl (33 cl) ca 3 timmar

en burk starköl (50 cl) ca 4,5 timmar

ett glas vin (15 cl) ca 2,5 timmar

en halv flaska vin (37,5 cl) ca 6,5 timmar

en flaska vin (75 cl) ca 14 timmar

ett glas starkvin (8 cl) ca 2,5 timmar

en snaps (4 cl) ca 2,5 timmar

en halv flaska sprit (35 cl) ca 23 timmar

 

Tänk på att du inte är helt återställd bara för att alkoholen är förbränd. Så undvik aktiviteter som kräver att du är skärpt under de första timmarna efter det att alkoholen gått ur kroppen. Förmågan att köra bil har till exempel visat sig vara nedsatt med hela 20 procent även när testpersonerna varken haft alkohol kvar i kroppen eller känt sig bakfulla.

 

Lever du farligt utan att veta om det?

Testa din alkoholkonsumtion på alkoholprofilen.se (extern länk).

 Det kan vara bra att känna till denna länk även för Whiskypimplande kaptener som vill undvika att köra på Waxholmsbolagets ångbåtar mm.1.gif\

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Äsch, ta en promenad till jobbet vetja, akta dig för att andas på chefen och försök ta en tupplur i städskrubben14.gif\ Du har garanterat nyktrat till framåt kvällen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...