Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
munter

båtlåtar

Rekommendera Poster

tjenix .det finns en låt som börjar , take me to the river ,den e bra,finns det mer bra båtlåtar tros ,der är klart evert,robban,men mer okända om man säger, ni kan säkert fler,tex som irländs ,eller så. det är bara dimmor som jag ser,mm [må väl lev väl far väl,gammalt farväl till långseglare i småland ].

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Whiskey in the jar, Drunken sailor, Aldebaran av Bergen, , Eldarevalsen, Möte i monsunen, Ungmön på Käringön, Silla går te, Några lokala genier från västkusten: Ella på Knippla, Mac Lains-Badgäster, Mac Lains-Abel i Klöva, Mac Lains-Olgert i Bröddet. Ett tips är: köp Gåke tot 3 album med Taube låtar, och Mac Lains tot 3 album. 21.gif\

post-5295-1394234556,4087_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag säger bara; Att angöra en brygga, framförd av Monica Zetterlund.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beatles.....Yellow Sub-marin...

Under (vatten)nivån kanske?14.gif\

Peo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man får inte glömma Jävlaranammas fina sjömansvisa Det blir värst för dig min vän  kanske inte helt rumsren, men dock helt laglig att ladda ner och sprida som man vill. 21.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Javisst,den är så fasansfull,jag gråter var gång jag hör den.Med Tåström,heter han väl?Det blev lite vitsigt,men var inte meningen.smiley-cry.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är Thåström som sjunger i Imperiet. Mycket bra låt, tror det var Evert Taube som skrev den från början?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis Gamle Evert skrev den ifrån början, ska tydligen finnas ngn sanning i texten dock hur mycket vet jag inte.. och sen gjorde imperiet en cover på den till LPn Cornelis&Taube

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Robban Broberg..

 

Det var en gång en båt som sa till en annan båt, guuu va du e stillig, vi borde borda varann, köla lite grann, som gjorda för varann, som bara båtar kan

 

Förvisso så vet jag hur det är när min båt blir våldtagen av en 34 Fots Nimbus när man ligger och knör i någon trång gästhamn.

 

 

 

19.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ram tatatatata ram tatatatata ram tatatatata ram osv.

 

Ingen som fattade?

 

Signaturen till Rederiet vetja!smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack,Finn speed,den var något att njuuuta av.Den största poeten av alla.

  

Mvh/Bob dylan fan.21.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har jag missat något eller, vart tog I am sailing vägen då?

Kommer ihåg en utflykt med Stena till Kiel när DeLorean och jag hade delat en flask Jäger och blev väckta av den låten. Har aldrig riktigt gillat Roddan eller Jäger heller för den delen, sen den gången. Förresten tillbringade vi dagen i Kiel med en rejäl krogrunda där vi testade samma jäkla sorts Coca-Cola märke varje gång.

Tyvärr har min ordinare dator pajat (nätstabbet) så det blir ingen bild denna gång smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske lite sent ute med tanke på att julen är över sen ett tag tillbaka, men Yngwe Stoor - En sjömansjul på Hawaii sitter aldrig fel!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...