Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
primouza

Välkomna till den snabbaste båtklubben på maringuiden.se...

Rekommendera Poster

Tror jag har snabbaste Örnvik 481 ST i Sverige i alla fall.. 46,8 knop med extrem tilt på motorn och två pers i båten.. Suzuki 100hk V4 med stålpropp. Helt okej.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

min smiler 500 med en Suzuki dt-200 går stabilt 51 knop med fel propeller o typ 3/4 gas spelar ingen roll har jag trimmar den eller hur mycket last i båten den går direkt upp till 51knop händer ingen ting med dom sista 1500 varven på motorn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flipper 640ht med Yamaha 200hk. 47,1 knop på GPS, men 50+ på tryckloggen;). Nu sitter en Mercury 200hk på, hoppas på 50knop med rätt propp. Yamman hade för liten propp och var 20 år äldre:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Baja 35 Outlaw Poker Run Edition med dubbla Mercury Racing 700 SCi Poker Run Edition så ligger toppfarten numera på 98 knop och hon dricker då 525 l/h. Med vanliga dubbla Mercury Racing 700 SCi gör hon "bara" 88 knop.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man hittat "ljugarbänken" på forumet?!  ;) 

 

Min Regal 2250 med MerC 5.0MPI´n, gör dryga 40knp (GPS mätt),under optimala förhållanden.

Den går nån knop fortare med alu proppen jag har nu, än den stål propp jag hade tidigare, samma stigning dock på båda..

 

/D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...