Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Henke92

Stöd Bensinskatteupproret !

Rekommendera Poster

Nu var det klart, vilken verkan det nu kan ha. Det borde finnas nån mer kraftfull metod än protestlistor.

/Jack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte säkert det kommer ha nogån större verkan 8.gif\


Men det är Säkert värt det .)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Påskrivet 21.gif\

... men det är nog ungefär lika verknigsfullt som att protestera mot den ännu mera vedervärdiga fastighetsskatten!

Ju mer skatt vårat frälse politikerna kan dra in, desto mera kan dom styra och ställa över oss ofrälse ... kan även kallas Makt. Dessa pengar är även bra att använda för att köpa ny makt vart 4:e år 10.gif\ 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på bensinskatt?

 

Tänk på miljön och ur dens perspektiv är det mycket nödvändigt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ÄÄÄÄÄÄ Gå o lägg dig VA!!!! Är inte Björnesmagasin slut för länge sen2.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det namnet känner jag igen.  Antonov förespråkar båtskatt också i en tidigare tråd.  12 inlägg har han hunnit med och skapat bråk har han.  Förmodligen bara en bråkmakare och inget att bry sig om.  Men du får ändå ett svar för sakens skull.

 

Kottplockarna (läs miljöpartister)  vill att bensinpriset ska skjuta i höjden för att motverka miljöförstöringen.  Visst, kostar soppan 5 kronor så använder vi den snabbare och den är förmodligen slut om kanske tio år.  Kostar den 100 spänn så räcker den längre, men tar likförbannat slut och dess avgaser når vår atmosfär.  Summan av kardemumman blir den att skiten hamnar där ändå, tills oljans saga är all.  Efter det ska jag ha ett minibarsebäck under durken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Killen Betalar inte så mycket Skatt  förstår du .)

Du ska se att när tiden är inne för han att betala skatt så är han nog inte så katig smiley-foot-in-mouth.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli påhoppad

Jag skriver inte på!

Är det inte dags att tänka på miljön också,

jorden mår inte bra vi alla måste hjälpa till.

Vi lånar faktiskt jorden av våra barn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och jag ärvde den av mina skitiga förfäder.  Som sagt, oljan tar slut, fort eller långsamt beroende på priset.  Men skiten hamnar ändock i atmosfären.  Ny olja blir det bara om man lägger tillräckligt många miljömuppar under högt tryck i ett stort antal år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hmmmm ....

... otroligt vad du verkar insatt i storstadslivet, och  i vilken lyx och flärd vi lever i, eftersom vi tydligen ska pröjsa 50kr/l extra pga: 

- fungerande kollektivtrafik
- tanka gas

smiley-cool.gif\

Personligen har jag 12 mils arbetsresor varje dag, vilka tar 1 timme i varje riktning med bil (inga Norrlandsmil! i 120 blås)!!! Tar jag den eminenta kollektivtrafiken så tar det 1:40 enkel resa. (Snacka om Alternativ!!!)

Under resan med bil passeras ingen gas-station! Ej heller någon skatte-tullstation, så där bidrar jag inte med något extra skatteutjämningsbidrag

smiley-money-mouth.gif\

Att förlöjliga storstaden gentemot landsbygden är ju ett gammalt populistiskt knep som brukar gå hem i stugorna! Men om man tänker längre än näsan räcker inser man nog att vi alla bidrar med något, oavsett om vi bor i storstadsregionerna eller på landsbygden.

Ha det, alla lantisar och Fjollträskbor !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är trött på att politikerna går och trampar på Svenska folket och att Svenska folket inte gör nåt åt det.

Vi behöber det Franska revolutionens modell i Svenska historia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar bli känsligt läge i sådana här trådar, men det jag mest undrar över är vad miljön har för nytta av mer pengar? Jag är verkligen inte avundsjuk på de som har lång pendlingsväg till sina arbeten, som måste lägga ut mer och mer pengar för varje år som går. Nog för att dom får tillbaks en stor del av det när dom gör avdrag i deklarationen, men man kan inte äta bara en gång om året.

 

/Magnus (som har gångavstånd till jobbet) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej igen!!

 

Jag hörde på radion häromdagen att det inte alls är säkert att det är förbränning av fossila bränslen som påverkar växthuseffekten!!!   Det är helt andra saker!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Till alla er som tycker att högre skatter är OK på bensin

Så är min personliga åsikt att visst kan jag betala mer i skatt på bensin om de pengana jag betalar in går till framställning eller påtvinga tillverkarna att komma med miljövänligare motorer eller andra lösningar.
Eller att staten subventionerar byte av motorer till miljövänligare alternativ.


Men varför straffa oss som har motorer som går på bensin/diesel
Vart går dessa skattehöjningar till?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där med miljöbilar kan man ju oxå diskutera... Vad är en miljöbil egenteligen??? Dom etanoldrivna farkossterna har kritiserats många gånger att dom egenteligen inte är någon miljöbil... En etanoldriven bil är inte på långa vägar lika ren som en modärn Dieselbil med partickel filter...

 

Att dom sedan drivs med förnyelsebara bränslen är väll en sak... Men tittar man på vad dom som har etanol, gasdrivna bilar tankar så är saken given Bensin... Detta är en efterforskning av vad som rinner ur pumparna varje dag och inte är det då etanol som huvudsakligen tankas på flexifuelbilarna... Anledningen är ihuvusak klimatet att en etanoldriven bil drar mer om den körs på etanol så det går gämt upp med bensinen osv...

 

Att dom flessta miljöbilar har startproblem vid minusgrader etc är ju ytterligare ett problem... Vem fan har tillgång till motorvärmare dyngnet runt, över allt...

 

Så länge skatten på drivmedel finns så tänker då inte jag byta ut bensinaren och diesel pickupen iaf... Så länge det inte finns något att tjäna på att gå över till biogas etanol etc så tänker då inte jag göra det iaf...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma sak med kommunen hemma... Men deras problem var nog bilarnas egenskap att totalvägra när det var minusgrader ute samt att det blev en totalförlust att köra på etanol... Nja en bra sak finns det hu med Flexibilarna dom är befriade från den där trängselidiotin som någon Miljömupp envisades med att införa... Varför som inte ska beskattas fattar jag inte dom bidrar ju lika mycket till trängseln och skitar ner minst lika mycket...

 

Tur man inte bor i Stockholm....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...