Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Mutto

Atlantic boats

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag köpte min båt från atlantic boat:s i somras, efter lite strul så kom den i  mitten på augusti, kul kul

 

Nu saknar jag bara dokumentationen på CE-märkningen.;)

 

Någon annan som köpt båt från atlantic boats som fått dokumenten?

 

mvh matte

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Du köpte Stingray va?
I så fall är väl dom CE-certade av tillverkaren over there, de säljer i alla fall ett sådant paket för export till europa.
634 dollars ink vagga.

Från hemsidan:
 
#90  $634   CE Certification Package w/Shipping Cradle


Har du CE skylt på din båt? Det hade i alla fall båtarna på mässan i vintras.

/H

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

jepp jag har CE-märkning-skylt, men jag måste ha försäkran om överensstämmelse ändå för att intyga att det är korrekt, det dokumentet följer med varje båt som är korrekt CE-märkt, om jag förstått rätt av det jag läst här och svar från sjöfartsverket.

 

jag bara undrar varför jag inte kan få dokumentet, kan väl inte vara så svårt att ta fram. Blir oxå väldigt förvånad när ingen här verkar har köpt båt av dem, de verkade ha sålt väldigt många.

 

mvh matte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hej Båtvänner!

Kan någon vara snäll å hjälpa mig i detta ärende?

Har bett Atlantic boats om hjälp åtaliga ggr å de ska skicka dokumenten dagen efter, men inget händer.

Så ni snälla båtvänner hjälp mig. Vad skulle ni rekommendera mig att göra för att få dokumenten?

mvh

matte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kontakta en konsumentrådgivare, berätta sedan att du gjort det och vad de sa för Atlantic Boats. Det brukar sätta fart på företagen. Gratis är det också, kolla på din kommuns hemsida om vart du skall ringa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej då har atlantic boats lurad dig för man får inte sälja en båt utan dokumentationen dem måste även skriva en teknisk file om dem importera båten och du måste har instruktionsboken också.

bäste är om du frågar Christer Bergström om detta hos sjöfartinspektionen

för jag tror inte att din båt är ce märkt 

 

P.S i vilken klass är båten klassificerad a,b,c eller d

 

mvh Herman 

 

xxxx

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Tråkigt att inte säljaren är intresserad av affären så fort den är betald. Jag har en del erfarenhet, och inget är bättre än journalistiska kontakter. Så fort jag har nämnt att min sambo är journalist(japp, jag har sådan tur), så löser sig saker otroligt snabbt. Medias makt skall inte underskattas, och jag rekommenderar alla att utnyttja tidningar/radio/tv om man känner sig illa behandlad. Ett mail(givetvis med cc till den man har en schism med!) till Sverker på SVT får till och med e-on och telia att darra på manchetten...

Zigge

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Båten har kategori C. Om jag inte få dokumenten måste jag väl kunna låta affären gå tebax. Blir så ledsen när folk nonschalerar en och lovar saker och sen bara skiter i det. man känner sig som någan sa LURAD. Inte kul alls. Nu vet jag inte vad nästa steg blir men något måste jag göra.

 

Annars kommer kanske mer båtvänner råka ut för samma sak.

 

tack för svaren å hjälpen.

 

mvh matte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

tack för alla svar och för stöd.

 

Jag skulle nu bara vilja ha några råd på hur jag ska gå vidare med detta.

 

exempel på vad ni själva hade gjort.

 

tacksan för all hjälp jag kan få.

 

mvh matte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Sök på CE på det här forumet, och du kommer att hitta tonvis med intressanta inlägg !

För typ 2 år sedan var det tabu att ens ifrågasätta importen av icke CE-märkta båtar och alla som bluffade med märkningen ... men det verkar ha svängt nu, så stå på dig och hävda din lagenliga rätt enligt tidigare inlägg!

Har man utlovat dig en ÄKTA CE-märkning så ska du ta mig f..n oxå ha en! 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hej!

Har läst de CE-trådarna många ggr. ;)


Japp, jag kommer inte att ge mig, det jag behöver är lite vägledning.

Jag kan väl inte vara den enda som råkat ut för detta?


Skulle vara skönt att prata med någon som råkat ut för samma sak och fått allt tillrättat å iordning.


mvh matte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej igen båtvänner!

 

Lite uppdatering.

 

Efter diverse snack, så skulle jag nu få försäkran om överenstämmelse påskriven av Atlantic Boats så de bär ansvaret tills de senare skulle få ta fram en av tillverkaren, som det egentligen ska vara enligt sjöfartsverket.

 

Vi pratades vid i fredags, jag skulle ha papperna på måndagen.

 

Nu är det onsdag, inga papper här och försökt nå dem på telefon med dåligt resultat.

 

mvh matte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du betalat båten med kreditkort? I så fall kan du nog be kredikortsföretaget om hjälp, eftersom säljaren ännu inte levererat det ni kommit överens om.
Om du betalat på annat sätt borde det gå att häva köpet. tala med en konsumentrådgivare.

Om inget annat hjälper:
registrera domänen [AtlanticBoatsSuger.se] och presentera fakta om hur dessa skurkar lurar folk. Lägg upp kopior på brev från sjöfartsverket, dina egna brev till konsumentverket, lagtexter osv.
Posta länkar till din webbsida på alla forum och klotterplank du kan hitta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej igen!

 

Jag har fått båten, saknar försäkran om överenstämmelse men man kan väl säga att jag inte fått allt när detta dokument saknas? Borde går att häva köpet men tycker inte det ska behövas, kan väl inte vara så svårt att ta fram eller om det inte finns, ta på sig att CE-märka eller ge ersättning med samma summa så jag kan CE-märka själv. Men blir otroligt besviken.

 

Men kommer inte ge mig.

 

Allt låter så förbaskat bra när man pratar med dem, de kommer då å då, självklart, man får liksom upp hoppet. För att åter inse, det var likadant denna gång.

 

mvh

 

matte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Om du kan häva köpet så kanske dokumenten kommer fram... det kanske motiverer xxxxxx xxxxxxxxx (redigerat av mg) på Atlantic Boats att skärpa till sig.

Om du inte får dokumenten men behåller båten så sitter du i skiten den dag du vill sälja.

Sådana där skojare förtjänar att hamna på Konsumentverkets svarta lista.

PS

Jag har mejlat dig.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kollade med sjöfartsverket om vad som krävs när privatpersoner köper importerade båtar av svenska företag. Sjöfartsverkets Christer Bergström berättade utförligt om bestämmelserna: båten måste vara CE-märkt, båten skall ha dokumentet försäkran om överensstämmelse utfärdat av tillverkaren eller av ett av tillverkaren utsett ombud - men i så fall måste det finnas ett intyg från tillverkaren om att man delegerat utfärdandet av försäkran om överensstämmelse. Vidare är säljaren skyldig att tillhandahålla en svenskspråkig bruksanvisning.

 

Christer Bergström berättade också att han personligen informerat Atlantic Boats om vilka regler som gäller, han var hos dem i flera timmar i förra veckan.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Räcker nog inte bara med att informera ett företag som det här som suger riktig fett ... ett riktigt grymt vitesåläggande om dom inte fixar fram dom papper som dom är skyldiga att hålla med enligt lagen, är nog vad som ska till.

Pengar är det enda som biter på lycksökare .. om dom inte hinner konka innnan fordringarna kommer ikapp dom!

Maila plus ... Sverker kan vara ganska giftig och här har han ju något bra att bita i så här innan båtsäsongen börjar 21.gif\ 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Matte!

 

Det är konstigt med kunder som inte kan invänta sina dokument, utan måste  hålla på och skriva ner företaget som om det skulle vara kriminellt!

Matte du har fått dina handlingar nu och båten är CE märkt från fabriken som jag utlovade då vi var Generakagenten för Stingray Sverige.

Jag gjorde allt vad jag kunde för dig och till och med bad att få köpa tiollbaka båten från dig för att du gjorde en jätteapparat av denna båtaffär men se det ville du inte, men stå och sncka skit om företaget utan anledning det skulle du göra än då.

Sådana osäkra hänsynslösa människor som du, hoppas nog båthandlare att få slippa att ha och göra med.

Ljuger gör du med i dina införanden och jag hoppas att jag slipper att ha med dig och göra fler ggr.

/ ABS AB

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till första pris i negativ marknadsföring och smutskastning av ett båtmärke!! Du måste vara mer korkad än ett jätteflöteObestämd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem skriker du åt?  Kan inte se att någon Matte har skrivit här på flera år.  Tänk på att det här är Sveriges största båtforum med många potentiella kunder, du gör ingen vidare reklam för ditt företag.

 

 

EDIT

 

Tog bort denna sammansättning av okvädesord som du citerade. Det får vara gräns på hur frispråkig man är.

 

 

//Mod

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst moderator

Azure är informerad ang sitt verbala och lite smaklösa övertramp.

 

-Terrafobica
Sorry men jag gick in och tog bort den svavelosande texten du citerade men ditt svar är orört.

//Mod

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ok, men egentligen borde det ha fått stå kvar, mest han själv som förlorar på det.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det detta bolag ?

Atlantic Boats Sweden AB
Org.nummer: 556650-4824
Konkurs inledd 2007-10-22 Oskyldig

????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar mycket märkligt,  http://www.allabolag.se/5566504824

Konkurs inledd 2007-10-22

Sen har även detta företaget funnits i hans ägo. http://www.allabolag.se/5567025969

Powerboats i Råå AB Konkurs avslutad 2008-05-27

vidare kan man se att flera personer har varit delaktiga i firman bla denna

http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=sZU4e7ejngQX3N3GarF0qdv7chNBTXqocMWelNDdU-c

verkar vara en riktig röra.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...