Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Rexco

Tinor och burar av den enkla plast sorten???

Rekommendera Poster

Hej alla storfiskare!!!

 

Har en liten fråga... Dom där plasttinorna man kan köpa lite varstans fungerar dom eller är det bara skräp??? hade tänkt börja med lite hummerfiske och råka få syn på några firmor som säljer tinor, burar av plast billigt... Men det måste väll finnas en hake??? Fungerar dom verkligen till havsfiske eller är dom bara gjorda för insjöfiske???

 

Tacksam för svar!!!

 

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Gällande plasttinorna du nämner så kan det vara så att de är för lätta om det börjar blåsa.

Jag tycker att du skall gå in på en hemsida som heter www.carapax.se ( Lysekil ) där har dom mycket bra grejor för hummerfiske både för yrkesfiskare och fritidsfiskare till måttliga priser.

Jag har själv handlat fritidsfiskartinor där och dom fungerar mycket bra.

 

Häls / Jörgen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10.gif\Tack för svaret!!! Inte långt ifrån mig så man får åka på ett litet studie besök haha!!!26.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi använder både billiga och dyra varianter på tinor...

 

Vi håller på med kräftfiske i egna mossar och dammar, dom billiga funkar relativt bra i vår miljö.

 

Anledningen till att vi har billiga tinor är att vi är tvungna till att ha väldigt många, då man absolut inte använder en tina i mer än ett ställe. Detta för att minska risken för spridning av kräftpest och annat i vårt fall..

 

Kan tänka mej att man får ha en tegelsten i dom lätta om man skulle ha dom i havet 2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar för alla svaren... Men finns det ingen som provat dom där billiga plast burarna i havet??? Ska nog prova själv nästa år så får vi se... Ska givetvis köpa några riktiga tinor oxå så man är på den säkra sidan hehe14.gif\

 

 

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...