Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Nitro

Rapport från Stigfjorden 9/12-05

Rekommendera Poster

Hej bryggfiskare, eller vad jag nu skall kalla er?

Igår fredagen den 9:e december var det (vilket troligen inte undgått de som såg onsdagens och torsdagens väderprognos) ytterligare en dag att lägga på pluskontot, inför den annalkande vintern vedermödor. Ok, det var lite grått men havet låg på morgonen spegelblank som den finaste balsalsgolv.

Äntligen kom jag ut och kunde blöta ner fiskredskapen. Inte ens med den bästa vilja i världen kunde man säga att havet gav ifrån sig några större mängder med fisk. Några torskar och gråsej fick vi med oss hem.

Dessa synliga bevis på att man varit ute sedan kl 8 och kommmit in vid 16-tiden är egentligen inget värt i förhållande till det faktum att solen sken, vågorna kluckade mot båtskrovet, det kändes som om man förenade sig med naturen och fanns bara till, var dagens behållning.

För att dela med mig lite av gårdagens känsla. Lägger jag in en nytagen bild av Måseskär med Kärringön i bakgrunden. Bilden är kanske lite grå men det var precis så det i verkligheten var på eftermiddagen...


Samtidigt jag vill önska Er alla en riktigt god jul och gott nytt år.10.gif\/Nitro

 

post-9191-1394234519,8305_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

förstår precis känslan du förmedlar.det är samma sak när jag tar hunden o går till skogen. även om bössan är med så behöver man inte använda den.man har behållning av dagen ändå.mvh rillez

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...