Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
hustran

Veken torkar,vintertid.

Rekommendera Poster

Nu gäller det fotogenlampor.Hur jag än gör,torkar mina fotogenlampsvekar.   Jag fyller fotogen,skruvar upp o ner,ser till att fotogenen inte dunstar,under vintern.Det är ju känsligt med skruvarna.Hur gör jag?  Mvh/Sanna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Fotogenvekar torkar ej det blir en liten yta på veken om den står oanvänd en länger tid men det är bara att älda lite länger när man tänder första gången

Mvh Fogden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet är att det inte går att skruva upp veken,går alltså inte att elda längre.med längre veke menar jag.vågar inte ta till förmycket våld,med tanke på mekanismen.tycker det händer varje vår.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag såg frågan blev jag lite fundersam. Skulle någon sänka sig så lågt att han skulle hamna under bältet? Jodå! Jag tycker det är under all kritik att komma med såna kommentarer som vissa nu har gjort! Skärp er grabbar och låt det här forumet vara ett trevligt ställe

Hellis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag antar att jag mer eller mindre bad om det...såg själv varåt det barkade,när jag läste mitt inlägg.Hoppades bara att inte steve sett det.....Ha Ha Ha,tänk vad en liten enkel fråga kan ställa till det...9.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja du Steve!

Det är inte lätt att vara tung heter det ju!

Mitt inlägg var inte avsett att ge någon beskrivning av en fotogenlampas funktion. Jag tror nog att jag vet lika mycket som du om detta, men det ska vi inte tala om nu.

Mitt inlägg var avsett att kritisera dej och en del andra som hakat på ditt något gubbsjuka inlägg. Jag vidhåller att det ger en unken stil, som jag hoppas inte sprider sej på detta i övrigt trevliga forum!

Hellis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så du tänkte tanken i alla fall?  Det finns hopp för dig1.gif\  Det är väl för alla dessa snedseglingar i ämnena som gör att vi överlever vintern?  Humor är aldrig fel och humor är jättesvårt, för alla tycker olika.  Men på det stora hela verkar  de flesta vara stöpta i samma form här.  Det får du ta.  Gubbsjukt?  Nja.......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm, tror nog att många tänkt så, men det var lite som att skjuta in bollen i öppet mål, lite för enkelt för att det skall vara kul.

smiley-undecided.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...