Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
marbleman

alla nöjda...?

Rekommendera Poster

Hade en mariner 30hk 97a som funka bra!!!

 

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mariners 9,9 från 80-talet måste höra till världens absolut bästa motor.

pudden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en yamaha 20 hästars från mitten av 80tal....funkar alltid klock rent...bara byta olja å stift tanka å åka....lossnat från akterspegeln å ner i vattnet ett par gånger pga klantighet men alltid fått upp den igen genom å dra upp den i soppa slangen.... ur me stiften ut me vattnet å så i me soppa igen å åka...

aldrig nå strul.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns bara en toppklassmotor, Mariner 75 hk 2-takt från toppåret 1993 såklart!

Inte nog med att den går kanon, den är grymt snygg och har ett läckert ljud!

 

Jag är inte alls avundsjuk på andra med nya, bränslesnålare, tystare, miljövänligare motorer med rundare former, bättre vridmoment och propeller i rostfritt....

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Måste nog säga att klassikern Johnsson eller Evinrude 6hk är den bästa motorn. Har haft en i 25år den går fortfarande som en pärla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en gammal luftkyld 3,9 hästars Monark som måste vara tämligen gammal, men bara går och går. Jag har haft den sedan -84, o den var definitivt inte ny då. Jag byter tändstift och tankar den, kör i lite konserveringsolja på hösten o rensar förgasaren nån gång vartannat år. Slå det om ni kan!!

MVH, G 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Farsans Johnson 70 hk årsmodell 76.

 

 

Går som en klocka och har gjort det de senaste 10 åren.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

yamaha utombordare 25hp -79 går i alla väder. har fått lite sämre kompression på sistone men det måste den få efter 26år i aktiv tjänst.det går ju att ficksa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

INTE min Chrysler 6hk iallafall....mer svårstartad får man leta efter2.gif\

Peo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken är den absolut sämsta utombordaren nogånsin ?8.gif\ eller ska ja kanske starta en ny tråd ? 1.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Denna Johnson gick året runt i massor med år och funkade fortfarande när jag sålde den. Vet inte från vilket år den är men det kanske nån annan här vet.

Det var dock inte jag som körde den i ur och skur utan en granne.

post-4248-1394234515,6984_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad menas med bästa?

En som bara går och går år efter år eller en som är tyst, bensinsnål mm?

 

Måste nog lyfta fram den Crecenten vi hade på familjens Jofa från 1968 till 1980. Den dog tyvärr en vinter när det av misstag blev för kallt i det utryme som den stod förvarad i. Annars hade den nog gått ännu... Vu bytte olja i växelhuset då och då, men det var allt. Riktigt vacker var den också. *Suck*

post-6653-1394234515,9635_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bästa, tillförlitligaste, bränslesnålaste och mest lättservade utombordaren måste väl ändå vara ÅRORNA.

 

Ha det

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Säger bara en sak Johnson el Evinrude helst 55 hk från -79.Kolla bara vilken lackering Evinrude ahde då.Kan ju tro motorn är 20 år nyare.Snacka sedan om riktigt gedigen kvalitet på grejorna.Man känner liksom att dessa är gjorda för verkliga män.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Johnsson/Evinrude 4hk

Behöver inte säga mera ... alla som har den vet vad jag menar :-) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade en Evinrude 85 hk från 75-79 (ett eländigt hopplock från flera maskiner) och måste säga att det är det värsta skit jag haft! Var alltid något som var fel och var helt omöjlig att mecka med! Om man i denna tråd får rösta på den sämsta maskinen röstar jag på min eländesmaskin. (om nån är intresserad av den finns den gratis för avhämtning i haninge/stockholm) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...