Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Maximus

Finns det ingen som kan svara på denna fråga?????

Rekommendera Poster

Jag har en fråga : Finns det nån som vet vad som hände med ensam seglare och författare Stig Lindgren??han skrev Mina fem skeppsbrott och sist seglade han i väg med La Perla III Jag träffade han för 10 år sedan  innan han gav sig i väg men sen  hörde jag på nyheterna att han var försvunnen och att hans båt (LaperlaIII) hittades utanför Panama kanalen med en Ryss ombord.

Sen dess har jag inte hört någonting om Stig.

 

.20.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst pelle

Jag tror han aldrig återfanns, utan drunknade när han föll överbord.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

var det inte någon ensamseglare som hade flutit i land i brasilien? för några veckor sedan..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det verkar ju stämma att han dog under cgling. Hittade detta med Googling:

  • Stig Lindgren. Stig var mannen som aldrig gav upp. Med sin olika båtar, bl a La Perla, råkade han ut för otaliga olyckor under sina seglingar. Stig avled till havs under segling i Stilla havet slutet av 1990-talet. Han var då 70 år gammal. Stig har skrivit Mina fem skeppsbrott

Han verkar ha dött med sjöstövlarna på. Kanske lika bra som hemmet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sture

 Svar till Gedda   --- http://www.expressen.se/index.jsp?a=455569  Tyvärr var expressen lite för snabbt ute.(Nyhetsvärdet) Dottern är förtvivlad och ledsen. Båten hans som omhändertogs av polisen tycks ha försvunnit (hos Brasilianska polisen??) De är alla lite banditos. DNA prov skall tas på den ilandflutne, men med 99% sannolikhet är det Bosse.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen:

 

Jag vill tacka allihopa som har svarat men en sak är väldigt konstig och det är att det inte finns så mycket info angående denna händelse.

Märkligt

13.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det va den artikeln jag var ute efter! tack sture!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej:

 

Jag vill ge Tommy Andersson ett stort tack för  den tid han tog på sig att skriva det väl detaljerade långa svaret.

Jag känner en lättnad nu eftersom hela tiden hade jag trott att han hade blivit mördad av Ryssen men så var det inte, jag hade gått och funderar alla år om vad igentligen hade hänt Stig och nu fick jag en tydlig svar.

 

Tack igen till Tommy och alla som har svarat.

 

 

MVH

 

Maximus21.gif\ 26.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag läste nyligen Stig Lindgrens bok Mina 5 Skeppsbrott och fascinerades av honom och hans äventyr.

Jag fick via Google dels reda på att han tragiskt omkommit under segling i Stilla Havet dels länk till din korrespondens. Jag vore ttacksam om du kunde delge mig den info som du enligt ditt inlägg erhållit.

Det var i samband med att jag följer Sven Yrvind på hans senaste seglats till Madeira som jag lånade ett par böcker på biblioteket om ensamseglare bl.a. då Stig Lindgren

Hälsningar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...