Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
481GTS

Finns det fortfarande folk som äter fisk?!

Rekommendera Poster

Brödkaveln?Jag har en Beretta 686,den är inte dålig.Men jag kan vara lugn o finÄndå......7.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äger du en hagelbössa??? har du sågat av pipan på den oxå?? trodde inte kvinnor fick ha vapen i sverige....jag menar det var 1921 ni fick rösträtt...inte så länge sen....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1921.Okay,men livet går vidare.jag har jägarexamen,så det är ingen fara för dig.Nakna kocken,vore nåt,men laga en fiskrätt,så vi får njuta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var finns hållhaken?Tycker mycket om fågeljakten.Den är vacker.Att jaga bock!Är banalt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst gäst

 

Ät rätt

Motionera mer

Dö frisk!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr,Steve färgglada kläder hjälper inte.Men ett storgarv,mår alla bra av.Må så gott jag gillar dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Som du ser har den 2 år gamla tråden numera en del inaktiva medlemmar detta innebär hälsomässigt att de lagt ner styret, orsaken kan man så klart spekulera om men visst måste fisk ätar risken tas med i beräkningen.

 

Så gör det enda säkra att ät bara fisken i lårviken och denna intas lämpligast i sänghalmen.  

post-15930-1394235116,4795_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Klaart man kan äta fisken!! Jag bor själv i ett område där tjernobyl avfallet var stort och den enda fisk man inte äter här är ifrån en insjö. Havets läckerheter äter man själv klart. Äter själv kanske 10 kg abborre och 5 kg gös egen fångad per säsong, därutöver lax och öring ifrån trakterna. Jag kollas varje år på mitt jobb som brandman, samtliga värden och alla är på topp! så ät fisken och strunta i MCdonalds och dyligt istället!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...så ät fisken och strunta i MCdonalds och dyligt istället!

 

Men de har ju fiskmeny på donken också... 2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äta på Mcdonald, julskinka, chips och drika coca cola är mycket färligare än fisk från insjön!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis skall fisk vara basföda för människor, men den ska fångas på ett moraliskt bra sätt. Bulefiske, drivgarn, bottentrål, småmaskiga nät skall förbjudas.

Nötkött får du galnakosjukan av. Fläskkött får du trikiner och diverse åkommor av. Fågel ger salmonella och fågelsjuka (virus) Sallad och grönt är besprutade och utsatta för luftburna tungmetaller. Får och lamm kan innehålla mask Rynkar Ja du tråden du startade kan bli låååång

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller som cancerlarmet på chips..
För att chipsen skulle vara farliga så var man tvungen att äta 10kg om dagen! Vem gör det?
Vilket larm!!! Varning! Chips är jättefarliga!!!
Jag struntar i de flesta livsmedelslarm... om man skulle lyssna på alla larm skulle man inte kunna äta någonting.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För att inte tala om hårt grillad mat...

 

Hur gick det förresten, 481GTS? Du spådde väl att man inte skulle få sälja laxen fr.o.m. 2007?

Själv äter jag insjöfisk 3 ggr/vecka o mår toppen!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Herre Gud!! törs man äta frukt, som är strålad för att hålla längre, likadant med grönsaker, besprutade är de också,kan vi äta kött som är fullt av antibiotika och andra mediciner, grödor som är genmanipulerade. Och sist men inte minst törs vi andas vi kan ju dö.... (märk ironin) Tror inte den lilla mängd fisk vi äter gör så stor skillnad. Urban Ha en trevlig semester alla, jag gör sista dagen innan min semester börjar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En kul tråd som förtjänar ännu ett svar:

481GTS skriver Håll med om att det är lustigt att man tillåter försäljning av fisken till människor, men den är för giftig för att säljas som djurfoder.

När ett djur som föds upp till människoföda föds upp med en annan animalisk produkt som redan innehåller förhöjda halter (notera att jag skrev förhöjda... inte för höga) av t ex dioxiner så ackumuleras dessa i djuret, vilket leder till för höga halter av samma ämne. Detta är anledningen till att fisken ej är tillåten att säljas som djurfoder, trots att den samtidigt får säljas som människoföda.

Äter vi människor mycket fisk med förhöjda halter av dioxiner så kommer vi på samma sätt ackumulera dessa, vilket kan leda till att våra kroppar inte heller får säljas som människoföda. ;) Men att det skulle vara direkt skadligt för hälsan att äta denna fisk är inte troligt.

Som tidigare nämnts i denna tråd så kan all mat vara skadlig, men med en varierad diet och sunt förnuft så kommer man långt... men kom ihåg att det är mer eller mindre omöjligt att helt undvika döden! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ähh snart e ju fall fisk utfiskad...då får vi leva på fiskpinnar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...