Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Daniel71

Har du gått på grund i sommar?

Rekommendera Poster

Ja, en gång...mitt i en farled...det var så grunt så det tog i ändå...men ingen större skada, lite propeller fix..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja!
Fick ett tips om var jag kunde ta mej in till en ö!
Det fanns en enda sten. Den gick vi på!Rynkar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jajamen, trots GPS, färska digitala sjökort, ekolod och hamnguide med beskrivning så stog jag och tuggade ett tag på nåt grund som inte skulle finnas  just därFörvånad.

Men..djupet skulle vara c.a. 2 meter..det var troligen lågvatten..och vågorna var typ 1 meter just då och jag sticker 1,5 så det får man räkna med Cool



Senast ändrad av Gunnar_ | 13 augusti 2009 | 19:33

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nä, men drog båten på en sten förtöjningslinan när jag skulle flytta på den lite i en naturhamn...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

NEJ men det var nära pga ett styrbordmärke (grön prick) som saknades. Vore just snyggt när tjejen följde med första gången ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra fråga!! Njaa - lätt grundkänning, trots 2 m djup enligt kortet och 20 cm högre vatten än normalvattenstånd. Båten skicker 1,50. Jag förklarar mig: icke skyldig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

5 knop med kölen rätt på en sten precis norr om Spiken i vänern.
Fan vad det small men inget läckage...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, inte hittills -peppar, peppar... hoppas bli förskonad från det resten av säsongen oxå...

Har dock varit mycket nära att dra rätt upp på ett flak mellan Fjordholmarna och Torsholmen p g a att jag var rejält ute och cyklade vid okulärnavigation... skall numer alltid använda mig av GPS och sjökort även i vatten som är kända för mig... så det slipper bli som ovan nämnt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

JA!

Väldigt sakta då jag chansade i en hamn...eh.. 2ggr! cheeky

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej.

Har faktiskt inte varit på på väldigt många år. Var dock väldigt nära för två år sedan då jag navigerade fel (utan sjökort) och trodde att man skulle gå emellan två prickar. Naturligtvis var det det enda stället man inte skulle gå. Slog back när det började bli grunt och tog fram sjökortet. Klarade mig med blotta förskräckelsen (och skammen....)

  /Marcus

Edit: Språkkorrigering



Senast ändrad av rejas | 05 september 2011 | 13:01

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja jag körde på en sten med kölen inne i Grönskärsfladen när vi skulle lägga till. Fart ca 0.5 knop... jag var inte ensam om det, samma dag var ytterligare två båtar på samma sten. Borde kanske märkas upp lite bättre där kan man tycka (men den syns i Arholma-Landsort-boken).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...