Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Segelbo

Ny moderator?

Rekommendera Poster

Hej på er Nidelvare!

 

Vi har sålt vår Nidelv nu, och jag kommer inte att forsätta vara moderator i Nidelvklubben. Hoppas någon annan känner sig manad. Ta i så fall kontakt med webmaster här på maringuiden, så att ni får rätt behörighet. Jag plockade bort mig själv som moderator, vilket inte var så smart, eftersom jag nu inte längre kommer in i administrationen för att ändra andras behörigheter - det får alltså maringuidens folk göra.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar inte vara så många som känner sig manade eller? Vad innebär det att vara moderator? Måste man vara ett datageni eller räcker det med normala surfegenskaper?

 

Jag skulle kunna tänka mig att vara det om det inte ställs allt för höga krav. Jag är inloggad relativt ofta även om jag inte varit medlem så länge.

 

/Patrik

 

smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte jobbigt alls. Det innebär att när någon vill bli medlem, så får du ett mail, och så får du gå in och godkänna vederbörande. Jag brukade skriva ett litet trevligt välkommen hit-meddelande.

Sedan kan man ju alltid plita ihop någon hyfsat intressant inlägg då och då, för att försöka sparka igång en diskussion kring något gemensamt intresse rörande ens båtar.

Thats it! Det blir vad man gör det till...

Lycka till med era trevliga Nidelv-båtar!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ok, det verkar inte vara allt för jobbigt ;-)


Jag anmäler mig då som moderator till MG om det inte är ngn som har ngt emot det!?


Mvh

Patrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej hopp så var man moderator då!

Jag blev tydligen grundare också, vilket kanske inte är riktigt sant men men.

 

mvh

Patrik 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra! Känns skönt att du tagit ansvar för den gamla Nidelvklubben - en av de första märkesklubbarna här på maringuiden faktiskt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev LasseSkoghall:

Lever Nidelklubben här, eller saknas fortfarande en admin? Jag kan tänka mig vara admin om så är ;)

2021-08-22_17_30_57.jpg

Såvitt jag förstår finns nog inte klubben längre, finns iallafall inte bland de andra klubbarna som man hittar i menyn, men det går ju att starta en ny för den som så önskar. 

 

Se bifogad bild.

 

klubbar.png.02160c434c93428a90f6862d975a3a60.png

 

Redigerad av No_jah
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev LasseSkoghall:

Lever Nidelklubben här, eller saknas fortfarande en admin? Jag kan tänka mig vara admin om så är ;)

 

24 minuter sedan skrev No_jah:

Såvitt jag förstår finns nog inte klubben längre, finns iallafall inte bland de andra klubbarna som man hittar i menyn, men det går ju att starta en ny för den som så önskar. 

 

Se bifogad bild.

 

klubbar.png.02160c434c93428a90f6862d975a3a60.png

 

Det kanske går att sparka igång den igen? Kan vara så att @stavhammar har koll på det.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vårt system för klubbarna blev lite svårare att migrera till den nya plattformen så detta har inte skett.

 

Men har startat en ny klubb med namn Nidelvsklubben 

Har bjudit in @LasseSkoghall och när han accepterat inbjudan så gör jag honom till Ägare/Moderator av klubben. Sedan är det bara att köra på och anpassa det hela samt att bjuda in och acceptera medlemmar.

 

Hör av er om det finns frågor om detta!

 

//stavhammar

 

  • Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev stavhammar:

Vårt system för klubbarna blev lite svårare att migrera till den nya plattformen så detta har inte skett.

 

Men har startat en ny klubb med namn Nidelvsklubben 

Har bjudit in @LasseSkoghall och när han accepterat inbjudan så gör jag honom till Ägare/Moderator av klubben. Sedan är det bara att köra på och anpassa det hela samt att bjuda in och acceptera medlemmar.

 

Hör av er om det finns frågor om detta!

 

//stavhammar

 

Vad trevligt, då återföds Nidelvklubben i detta forum. Jättekul!!
//Er nye admin Lasse  :) 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror det blir svårt att värva medlemmar till Nidelvklubben då den är i stort sett omöjlig att hitta här på MG. Jag fick gå via dig @LasseSkoghall och klicka mig vidare. Den ligger inte under "klubbar" och går heller inte att söka sig till.

Väl inne hittar jag ingen funktion för att skriva något. Är det jag som är inkompetent eller saknas funktioner i klubben? Jag vet inte hur det ser ut i de andra klubbarna, men jag gissar att det ska finnas någon typ av internt forum?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 minuter sedan skrev FinaKillen:

Jag tror det blir svårt att värva medlemmar till Nidelvklubben då den är i stort sett omöjlig att hitta här på MG. Jag fick gå via dig @LasseSkoghall och klicka mig vidare. Den ligger inte under "klubbar" och går heller inte att söka sig till.

Väl inne hittar jag ingen funktion för att skriva något. Är det jag som är inkompetent eller saknas funktioner i klubben? Jag vet inte hur det ser ut i de andra klubbarna, men jag gissar att det ska finnas någon typ av internt forum?

Hur menar du mad att den inte ligger under klubbar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan skrev No_jah:

Hur menar du mad att den inte ligger under klubbar?

Jag menar här: 

 

image.png.2e8fc7b1889235b0020e998a6206ea2f.png

Jag gick in på forum och scrollade längst ner,  tänkte att det var där den skulle finnas. Men jag kanske är fel ute.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...