Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gäst Dinken

Lacka Teak Däck ?

Rekommendera Poster

Gäst Dinken

Hej jag undrar om det går att lacka ett teak däck.....är det svårt att få lacken att sittafast är det något speciellt man ska tänka på ?? Tack och Hej Dinken

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Det finns ett medel som heter Timber Gaurd, säljs hos Ekesiöö byggvaror. Ca. 150,-/halvliter Provat detta medel under flera år, och funnit det vara det enda som sitter från år till år. Minst tre till fyra strykningar första gången.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

LACKA INTE!!!!!!!!!!!!!! Det blir halt som F-N.. Andvänd snappe teak eller vad det nu heter. har en kompis som andvände det, alla frågade honom om han lagt nytt däck.ja svarade han 1980!!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst tony lundgren

teak är ett väldigt fett träslag! om du lackar så kan du räkna med att det kommer att släppa och det blir små blåsor över hela däcket. det blir även extremt halt. om du vill behålla den fina ytan på teaken skall du olja den med antingen snappy`s produkter eller nåt liknande! eller så kan du låta det gråna.! mvh tonkan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag lade teak i sittbrunnen fick jag tips från handlare att dels torka av däcket med thinner innan lackning, därefter använda 2-komponent lack som späds de två första varven. Jag lackade fyra varv. Men som sagt, se till att ha många grabbräcken för det blir halt som.... Jag lovar, det blir högblankt 8)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Baten

Sen är det väl risk att det spricker i nåtningen iom att den är mjukare än trät va... Jag hade inte lackat, mest pga att skridsko ägnar man sig åt på vintern....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...