Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Gäst Skipper

Degradera inläggen

Rekommendera Poster

Calle, du måste sluta säga Huppa, Duppa, Oooootrooligt. Det avslöjar dig. 14.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jag har lärt mig andra ord på Dr Riwans klinik i Knutby.

 

Hoj = Hej på Dalmål (Västerdalarna)

Tjola = prata, snacka lite

Ra                   ta                  ta = En kulspruta i Grängesberg

 

 

ps. Nu kommer det styrelsemedlemmar från några båtklubbar, vad vill de?

    Åhh de vill att vi skall spela baseboll, nåväl vi hörs.

 

Undrande/Calle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att höra att kulsprutan i Grängesberg låter likadant som i Kalixsmiley-smile.gif\

Raaaaaaaaaa Taaaaaaaaaa Taaaaaaaaaa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har Du datorn inopererad någonstans i och med att Du svarar samtidig som jag trycker Enter?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det väl så i de flesta föreningar, att det är svårt att få medlemmar att ställa upp på styrelse/förtroendeposter, men samtidigt ondgör de sig över de stackare som engagerar sig... Det är alltid fritt fram att föreslå kandidater till poster, som sedan kan bli inröstade av förenigsstämman. Det gäller bara att tillräckligt många kommer på stämman! En ordförande osv måste bli vald. Sådan är svensk föreningslag.

 

//Fredrik

 

OBS! Inga värderingar åt ngt håll, men var tacksam att någon vill ta ansvaret.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Käre Secalca!

 

Det är skönt att se att du gör framsteg här på kliniken. Tyvärr måste jag meddela att dina anhöriga ej längre vill veta av dig förrän du gått med på att köpa husvagn och inte vara med klubb eller förening.

Tills dess kommer vi att hålla dig inlåst för din egen skull.

 

Mvh Dr Riwan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag försökte ta ansvaret, satt tom i styrelsen som representant för jollesektionen och kunde tänka mig att ta ett större ansvar. Men det var helt omöjligt att fortsätta om jag var rädd om min mentala hälsa och blodtrycket.

 

De som tar ansvaret borde uppskatta att någon försöker hjälpa till, inte behandla dem som skit. Då får man fortsätta ta ansvaret själv. 

 

I min klubb var nog roten till problemet att de inte förstod att människor i trettio till fyrtioårsåldern med två barn inte kunde leva ett liv som såg ut som deras pensionärstillvaro. De som försökte hjälpa till fick höra att de borde göra mer. Då blev valet enkelt. Man lade ner helt.

 

/Fredrik

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som Fredrik säger, problemet med fel folk i styrelsen kan man bli av med ganska snabbt om medlemmarna engagerar sig lite. Det är sällan någon blir vald mer än två år på en post. Det stora problemet är alla tomma stolar på årsmötet där man kan verkligen kan påverka föreningens framtid

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Skipper

Tydligen olikt åtminstone högre befordrade här ombord har är jag inte bara bosatt framför datorn utan har också annat innehåll i tillvaron. I morse har jag till exempel haft en trevlig stund med kopplingar på en gammal panel som senare ska användas för provkörning av ett par motorer, en Volvo-Penta MB 10A och en FM L 5, båda förgasarmotorer. Som förstås båda befinner sig utanför respektive båt.

För att återgå till sakfrågan är det roligt att se att mitt inlägg orsakade sådan aktivitet. Många är ju typiska tramsinlägg, men hjälper ju åtminstone vederbörande till befordran när det nu är kvantitet och inte kvalitet som belönas.

Eftersom detta är en av nackdelarna med systemet blir jag styrkt i min kritik och vidhåller den. Att bli kallad gnällgubbe gör mig inget, utan kan kanske i sammanhanget mera ses som en hedersbeteckning.

I första hand webmaster kan gärna studera till exempel Svensk Flyghistorisk Förenings forum. Där förs en saklig och seriös diskussion fri från smileys och pseudograder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

Du, Skipper, kommer in i ett befintligt forum och tycker att det borde ändras så att det passar Dig. Om Du nu tycker det är så besvärligt med detta forum, varför återkommer Du då och retar Dig ytterligare på aktiviteterna här?smiley-surprised.gif\

Jag tycker Du ska starta ett eget, gravallvarligt seriöst båtforum, fritt från trams, smileys och andra barnsligheter. Där kan Du sitta och kontrollera alla inlägg som kommer in, ta bort de som inte är seriösa nog. Eller varför inte ett system där skribenten skickar Dig ett mail med inlägget, så Du kan avgöra om det ska publiceras eller inte... gammal hederlig cencur! Tror inte någon webmaster skulle vilja ha det på det sättet, det går nog åt tillräckligt med tid för dessa människor att driva sidan som den är.

Är vi inte tillräckligt kontrollerade i vårt Svenska samhälle? Ska vi inte kunna få lite spelrum någonstans, utan pekpinnar och förmaningar? Här är ett utmärkt ställe att få kontakt med likasinnade, skoja lite, hjälpa varandra med problem, ska den möjligheten kontrolleras bort?

Om Du nu inte vill dela med Dig av Dina 45 års båterfarenheter här på MG, önskar jag Dig lycka till i jakten på det, i dina ögon, perfekta båtforumet.

 

Till Admin: 20.gif\ för en underhållande och lärorik sida!

 

Rövar´ n

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

Av ren nyfikenhet letade jag upp Ditt forum, och läste en del som dryftades där. 2.gif\

 

Här är en av de senaste trådarna!smiley-wink.gif\

Flygforum var det, ja!

 

Ni hade definitivt behövt smileys där 14.gif\

 

Rövar´ n

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rutgerson
Skipper,
Varför skall MARIN GUIDEN WEBMASTER studera Svensk Flyghistorisk Förenings forum?
 http://f16.parsimony.net/forum28824/index.htm
Detta är ett båtforum..här diskuterar vi båtar, men MG har också utökat forumet på så vis att vi kan diskutera annat i t.ex övrigtsnack.
- Men varför är då forumet uppbyggt på detta sätt?
Jo, det är för att Vi Medlemmarna på detta forum får en förfrågan om hur vi tillsammans kan göra en ypperlig sida bättre, vilket innebär att du i din uppmodan att WEBMASTER skall titta på andra forum för att skapa en bättre miljö här på MG är lika dum som orättvis, efter som WEBMASTER utför våra önskningar.
Svensk Flyghistorisk Förenings forum uppmanas man att identifiera sig med namn samt epostadr, då ett inlägg med identifierad skribent betraktas som mer seriöst...Den policyn tycker jag gäller alla forum.
Beträffande din panel...Det inlägget skall ligga under Motorbåtssnack. Vi är väldigt noga med var vi lägger inlägger här. V.V respektera det.
Du skriver att det inte gör dig ngn att bli kallad gringubbe...utan att det skulle ge dig ngn form av hedersutmärkelse..
Om det kan jag bara säga som följer, det finns ingen som inte tar åt sig negativ kritik..Skipper..det är bara på film sånt fungerar, men bry dig inte om det, för du är säkert snäll innert inne.
Den enda Representanten för en hedersutmärkelse på detta forum är ADMIN...Inte du Skipper ! ( Steve kommer 2:a ;-).
-Att vara snäll är per definition inget enhetligt begrepp, varför jag vill upplysa om min uppfattning om att vara snäll till alla medlemmar på MG.
En person som inte kan ngt eller tillför ngt, blir ofta talad om som att:
- Han är i alla fall snäll...Vilket innebär att man är fullständigt meningslös om man får den komplimangen!
Tack för mig önskar er alla en trevlig helg!
Hälsar Janne Rutger Rutgerson

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha...tur du inte skrev etta på mig Rutger...då kanske man blivit portad här...*s*

har skaffat ny titel: Stevemedselcon Båtflykting

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst skotten

Du kan ju andvända ditt täcknamn  Berra med UTTERN  heheh  2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

Sen borde väl Du, Skipper, med tanke på Ditt favoritforum, veta att det hör till normal hyfs att presentera sig. Vi kan ju inte se Dina inlägg som seriösa, eftersom Du inte skriver ut Ditt namn!

 

Rövar´ n

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...och för oss andra som tillhör tramsiga inlägg så måste jag nog försvara oss lite pga:

 

1. Vi ligger på Övrigt snack som inte är detaljstyrt.

2. Många av oss känner varandra ganska bra utan att ha träffats pga

   diverse tramsiga inlägg och lite småprat ibland.

3. Kan man ha kul ibland så är det lättare att vara allvarlig när det

   behövs.

 

Jag har ett allvarsamt jobb under arbetstid och tycker att det är riktigt kul att få prata strunt med likasinande på min fritid.

Graderingen är för mig tämligen onödig. Jag vet vilka jag skall fråga om vad, för det syns på vad de skriver, inte vilken grad de har.

Tyvärr är det oftast så att graden och hur gammal man är inte alltid har koppling till kunskapen.

 

Det skulle samtidigt bli mycket kul att se hur Du graderar kunskapen och seriositeten i olika trådar, vilka måttskalor Du använder och vem som bedömer riktigheten i olika trådar så det ser jag fram emot.

Det kanske är något vi kan använda.

 

//Calle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rutgerson

Azimal med Azimuten!?!?!

Är det en släkting till dig?

 

Träffade honom när jag var nere i Italien och bytte min teak mot italiensk marmor på durken..trevlig som tusan..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Per

Detta var det bästa av alla inlägg i denna debatt, som känns lite tråkig.

 

Bra skrivet Johnnie

 

Hälsning Per

 

PS Fick du i kablarna i masten DS

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kl 17.52 o redan på lyset?  dags o tagga ner på parkeringsljus grabben......en annan startar upp 18.00 men försöker hålla stilen...ska ge några visdomsord nu...: Don`t drink and write.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn
Eeh, jaha. Vad har Ni i huvudet där Du kommer ifrån?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

tänk vilken bra sida detta är här orkar du inte med lite humor så gå nån annastans där dom är tröga alihopa. så d-vla trött på trökfölk som inte kan ha lite humor.ett gott skratt förlänger livet säger man ju

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...