Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Riwallen

Burkugnsupprop

Rekommendera Poster

Vill veta hur många som är innehavare av en Burkugn.

Jag är en lycklig ägare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har det inte gått trolli det här med burkugnar?Är de så himla bra egentligen?Har klarat mig bra utan.......länge..Avundsjuk?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror nog jag vill ha en.......man kan ju baka annat än troll i den..........Vill ha!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en som jag brukar göra enkelt bröd i (gott med färskt bröd när man är ute!!) o lite mojs av typen Jansson frestelse o sånt. Funkar bra.

 

MVH, G. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en, oanvänd, inköpt på Överskottsbolget för 60:-. (Ja, det var ett tag se´ n...   Har även använts i scouterna i många år!

/// Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hej!

Vi är LYCKLIGA ägare till en burkugn smiley-cool.gif\
Den inköptes för drygt 20 år sedan och is still going strong.
Den ger oss färskbakat matbröd ca tre dagar i veckan...


Gratänger, klyftpotatis etc... blir utmärkta resultat.

//Annica & Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu kan alla bli lyckliga ägare till en burkugn!

post-6714-1394234487,0849_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mer info önskas!

Mina föräldrar hade en burkugn i sin båt som av någon outgrundlig anledning fick följa med båten då de sålde den. Minns att de funkade fint att laga till Falukorv-i-ugnen-med-lök-ost-tomat-och-lite-senap-nerlagda-i-tvärsgående-snitt i, gott med ris till!

Så var kan man hitta en?!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså om man läser alla trådar som behandlar ämnet burkugn så är et ju så att de slutades att tilverkas för ett antal år sedan. Någon asiat slängde formen helt enkelt.

Men nu så går ryktet att Asphen här har lyckats få tag på ett gäng som skall säljas i hans affär. Och att nytillverkning är på G men jag har icke fått någon klarhet i fallet än.

 

Angående falukorven. Gud va gött.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK, men var är Asphens affär, och är ryktet sant?

Falukorv, mmm - måste gå på lunch nu, jäklars vad hungrig jag blev när jag läste mitt eget inlägg ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså hur kul är det att ha sprit- eller gasollågar så lång tid som baket tar? (ärligt menad fråga) Blir det inte väldigt dyrt bröd?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem bryr sig?

Har ingen burkugn nu lägre. Sålde min här på maringuiden. Jag har riktig ugn i min båt, men man kanske ångrar sig en dag. Men en sak är säkert, det är inte billigt att elda upp ugnen. Men vad hade inte frukostfrallerna kostat att få utkörda lördag och söndag morgon?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vaddå dyrt?? En ugn drar mycket gasol och nybakade frallor på fördäck är inte billigt. En nybakad limpa på morgonen är absolut INTE dyrare om man nu måste räkna kronor och ören. SNÅLJÅPsmiley-wink.gif\ 

 

Alltså ni som undrar varför man skaffar en burkugn så är det oftast så att man inte vill eller har plats för att installera en ny ugn. Då kommer denna tingest väl tillhanda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vaddå nybakade frukostfrallor?

En rå och kulen höstmorgon är det väl meningen att man ska käka upp alla nattmjuka ostbågar som ligger på durken, samt surpla i sig slattarna ur de skrynkliga ölburkar som man hittar utan att behövas sträcka sig allför långt. Är inte det ett riktigt båtliv?

 

/LC

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ännu så länge inga i lager men enligt tillverkaren (som har fått hem några prover) så kommer jag att ha i lager någon gång i mitten-slutet av januari. Vi har ännu inte satt något exakt pris men det kommer troligen att landa på omkring 400-450 kronor. Naturligtvis utgår det en rabatt till alla på maringuiden.se.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Boka en till mig!

Jag föreslår för övrigt en rabatt baserat på antalet skriva inlägg, kanske 50 öre per inlägg, vilket borde innebära att jag kan hämta ut en gratis i januari!

;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Peter, då skulle jag snart komma upp i två ugnar.

 

/Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hihi, jag är inte bara snål. Jag är även ägare till en burkugn! En dag ska jag prova den ;

 
hej/Johan
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej på er.Jag har en burkugn sedan ett par år tillbaka.

Har provat den och den fungerar bra. 

Var ser man alla recept? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Som en liten information till alla intresserade så finns den numera välkända burkugnen snart att köpa igen.

Enligt Husvagnsvensson i Lidköping så ska den finnas i handeln i slutet på mars, och priset skulle ligga på 399:-

 

/Wille 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Tittade lite i deras katalog hos farsgubben.

De har lite små roliga grejer som även kan funka i båtlivet. Till ett billigare pris kanske ska ta att handla av dem.

Kul att burkisen kommer igen. Tur ändå att jag har en HIHI

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...