Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gäst xander

TANKA BÅTEN, SJÖMACKAR,SJÖTAPPAR

Rekommendera Poster

Preem i Skurusundet är även en OK/Q8-mack.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Hej! Här kommer en komplettering för Vänern:


Hörviken=Bensin/Diesel, sedel och kortautomat, tel.0510-10679

 

Spiken=Bensin/Diesel endast sedelautomat


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Angående Båstadhamn, så kommer det här lite uppdatering..

Kontokort finns för närvarande inte, däremot förhandlas det med om en GSM uppkoppling. Som förhoppningsvis är i drift till sommarsäsongen. 

Så om man vill tanka bensin eller diesel får man vackert kontakta hamnmästaren Danne Thörning på 0730 933522.

Bunkervatten finns i nära anslutning till pumparna.

Trevlig båtsommar

N.F.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ang. Skokloster

 

De har inte längre sin sjömack i drift. Detta innebär att man får låna dunkar av Skokloster Marin (Macken), som ligger 125 meter från bryggan, och tanka från dunk med de problem som det innebär.

 

Ryktena säger att sjömacken ska flyttas in närmare Skarholmen och att det är ny ägare.

 

Glömde nämna att telefonnumret är detsamma som i listan ovan.

 

Senast ändrad av Micke63 | 11 juni 2007 | 17:29

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rättning vad gäller Karlsborg Vättern. Statoilmacken har stängt och nu finns bara kontoautomat för blyfri 98 och diesel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Norrland?

Någon som vet - kan hur det ser ut norr om Höga Kusten?

Tror att det finns en mack i Holmsund - men vad det är vet jag inte.

Holmön?

Norrbyskär?

 

Hejsan

Ja det lär vara en mack i Holmsund. Vet ej säkert.

På Holmön kan man beställa dunkar från affären, man ringer ett telnr, så kör dom ner till dig i gästhamnen.

Ratan har mack, med både diesel och bensin.

Sen blir nästa tankställe uppemot Skellefteå (Kurjoviken)

 

        Mvh Peter Jonsson

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Preem Vaxholm, mittemot kastellet. Bra service, bra pris.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var riktigt förbannad på Fredrik Jansson som driver macken på Husarö i torsdags. Flaggor hissade (som det visserligen stod F35 på, han hade fyllt år...........). Flaggor skall väl bara vara hissade om macken är öppen?! Nu brände jag väl 30 liter soppa i onödan 5.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Björholmen, Preem är för närvande stängd pga tankbyte osv.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns en sedelpumpautomat(bensin /diesel) i juniskär 2 mil söder om Sundsvall(bilväg). Sedan ska dom öppna en inne i Sundsvalls hamn. Senast jag hörde nått om det var allt kopplat å klart, väntade bara på inventering å tankbilen.. Något för dej Dunkelfink!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tillägg. pratat med chefen för shell sundsvall,Sundsvalls hamn öppnar april/maj-08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tanka i Hudiksvall! Där finns en bra sjömack med både bensin och diesel och BEMANNAD dagtid av trevlig och hjälpsam personal. När den inte är bemannad finns kontantautomat.

Explano\Smile\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle vara glad om listan kunde få tillägg med vilka av dessa tankställen som säljer ren diesel utan RME-tillsats. Enligt Bilisten skulle deras sjömack i Göteborg sälja RME-fri diesel.

 

/j

 

Senast ändrad av jason | 17 oktober 2007 | 08:25

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rörö= sedelautomat?

 

Sjömacken på Rörö drivs av ICA strandkassa, Tel: 031-964008

 

Tankade där 2007-08--09 KL 22:01-22:07

 

Sedel & kortautomat (använde VISA trots att jag hade  ICA bankkort PLUS(MASTERCARD) ..tappade kanske ICA-Bonususen på drygt 1000 Kr p.g.a att jag inte visste att det var ICA \Embarassed\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


När jag väl hade lagt till och kliver fram till huset finner jag en post-it lapp där han anger sitt mobilnummer vilket jag ringer på. Kommer till ngt företags om tar ett meddelande. Inget samtal tillbaks. Uppenbart ointresserad av att driva sin verksamhet på ett proffessionellt sätt.

 

Han hade tydligen haft födelsedagsfest och därav haft en flagga hissad... Dåligt manér hursomhelst och klar bojkott av mig i fortsättningen.

 

//Fredric

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ser ju att innlägget är färskt, men hur länge sedan var det du fick detta besked från Bilisten? Nu i höst?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Norrland var en stor region... Ingår inte Höga Kusten där? ;-)
Hur som... här kommer några fler:
Holmsund, strax utanför Umeå  - Patholmsvikens Båtklubb, mån-fre 8-17, övriga tider finns vid tankstället ett telefonnummer att ringa. http://www.pvbk.net/fuel.asp. Bensin Diesel
Ratan, 25 nm norr om Umeå  - drivs av Norum/Djäkneboda Sportklubb, sporadiska öppettider, ring 070-2918273, http://www.ratan.se/ Bensin Diesel
Umeå - ICA Maxi vid Strömpilens shoppingcenter. Automattank, 200 m från gästbrygga, Bensin Diesel
Holmön - Byviken. Tankning hos Holmöns Lanthandel, 700 m från gästhamn. http://holmon.com/Lanthandeln/index.htm Tel: 090-55170, lanthandeln@holmon.com, endast bensin (?)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Både Lagunens andelshamn, Malmö, och Limhamns småbåtshamn säljer oinblandad diesel.

Lagunen, telefon 040-160430, har öppet 8-16 må,ti,to,fre och 8-12 lö.

Limhamn, telefon, 040-152024, har öppet vardagar 8-16.

 

Både Statoil och Preem söder om Dalälven har minskat inblandning av FAME/RME till 2%, Statoil sedan 1/11 och Preem sedan 1/10. Inga av dessa bolag förutsåg några problem vid lagringa av FAME/RME-inblandad diesel i ren båttank över vintern. Dock föreslog båda som första åtgärd att tömma tanken, i andra hand fylla tanken helt för att minska kondens.

 

/j

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut! väntade halva sommaren på att den skulle öppna, men icke. Hörde att en kommunkärring satt stop för det pga miljöskäl.  hoppas hon är borta till nästa säsong.

 

Hoppas och ser fram emot en fin sommar 2008 !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...