Sagitaro 0 Postad 13 April Hej, Det läcker olja från den här. Vad är det för något att vad kan det bero på? Mvh Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 734 Postad 13 April (redigerade) Har du lyft på toppkåpan? Rinner det längs drivaxelhuset eller var? Har du råkat överfylla motorolja eller är det växelhusolja. Glömt sätta tillbaka oljestickan? Eller är det så att du öst in motorolja/konserveringsolja i cylindrarna i höstas och detta åker med avgaserna ut nu och motorn ryker värre än en gammal DKW eller Trabant? Skriv gärna vad det gäller för motor nästa gång med fullständig modellbeteckning och serienummer, nu vet jag att du har en Mercury 115 EFI och tror att det är den motorn det gäller men det är inte alla som vet detta😉 Bliden ser lite konstig ut, är den upp och ner eller spegelvänd. Redigerad 13 April av Mercury_44XS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitaro 0 Postad 13 April Svar från min mek: Det där är tryckloggen (knopmätaren) och kommer det olja där så kan det vara så illa att tätningarna till oljepumpen har gjort sitt och det rinner innanför i riggen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 734 Postad 13 April 1 minut sedan skrev Sagitaro: Svar från min mek: Det där är tryckloggen (knopmätaren) och kommer det olja där så kan det vara så illa att tätningarna till oljepumpen har gjort sitt och det rinner innanför i riggen. Har du fått larm om lågt oljetryck? Kan mycket väl vara oljepumpen men oljan rinner nog ur något dräneringshål i drivaxelhuset i så fall men inte ur varken plastvinkeln eller slangen till tryckloggen. Det är nog inget du kan lösa själv utan du får överlåta det till Mercury verkstad för kontroll. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitaro 0 Postad 13 April Tack för svar. Jag ska lämna in den till fackman på fredag.👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitaro 0 Postad 17 April Blir byte av oljepump enligt verkstad👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 734 Postad 17 April Oj då, tråkiga nyheter😔 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitaro 0 Postad 17 April Ja, bara att gilla läget😎 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser