Norland 3 Postad 1 Augusti Jag har en äldre Garmin Gps modell 120XL i vår motorseglare som är kopplad till autopiloten och den har fungerat hyfsat bra tills vi var tvungna att ta bort antennen från taket . Nu är det så att när vi flyttade antennen till aktern så får gps:en inga signaler ifrån satelliterna längre . Så vad gör man nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 272 Postad 2 Augusti Det låter konstigt att den helt tappat kontakten för att den flyttats. Sitter den fortfarande ute utan att skymmas? I så fall tror jag något hänt med sladden eller kontakterna under flytten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 107 Postad 2 Augusti 5 timmar sedan skrev rejas: Det låter konstigt att den helt tappat kontakten för att den flyttats. Sitter den fortfarande ute utan att skymmas? I så fall tror jag något hänt med sladden eller kontakterna under flytten. Jag tror också på kontaktproblem eller kabelbrott, så kolla det. Sedan har jag erfarit att en viss typ av mulen himmel kan hindra satellitsignalerna från att nå fram. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Norland 3 Postad 2 Augusti kollJag misstänker att antennen har gett upp så jag har letat efter en ny eller en annan lika dan och jag hittade en begagnad hos eBay i USA men den blir väldigt dyr att få hit. Så nu undrar jag om man kan använda någon annan modell ? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Norland 3 Postad 2 Augusti Jag har nu kolllat antennen med en omh mätare och där är brott på kabeln inne i antennen så den är slängd . Så nu får jag hoppas att kina antennen fungerar. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser