Brawn 43 Postad 16 Juni Jag behöver plocka isär o göra rent förgasaren på en sån vi har på en gummibåt.Den är väl 80-90tal gissar jag o det slog mig att packningar o liknande går sönder på såna gamlingar ibland när man öppnar dom.Behöver kanske nått till snörstarten oxå då barnbarnen klagar över att den ”kuggar över” i bland.Har googlat lite men hittar ingen som säljer denna typ av reservdelar i Sverige?Någon på youtube beställde en hel förgasare (kinatillverkad)på nätet då det inte var dyrt men sen passade den inte så nån kanske har nån bättre idé här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 438 Postad 16 Juni (redigerade) Hej Det är samma delar som till Tohatsu som såldes under namnet Nissan i början av 1990-talet. Kolla med din närmsta Tohatsu ÅF/verkstad och anteckna/fotografera av motorns typbeteckning och serienummer så får du rätt delar. Instruktionsböcker brukar finnas för gratis nedladdning, står inte hur man reparerar motorn men där finns mycket annan info. Verkstadshandböcker finns för nedladdning men är inte gratis. Köp inga Kinakopior av någonting🤫 Mvh Pär Redigerad 16 Juni av Mercury_44XS 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brawn 43 Postad 21 Juni Nu är den igång igen.Den har nog aldrig varit isär innan detta?Brun massa nästan etsad in i botten på flottörhuset samt två kristalliknande helt klara bitar som nästan såg ut som grovsalt där också?Packningar höll bra så det var bara att montera ihop igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser