Gå till innehåll
söndag 20 juli 2025
Jim89

Bränslebroblem Suzuki DF50 2003

Rekommendera Poster

2025-05-31 vid 23:04 skrev Craycoat:

Det är ju inte säkert att det är ett fellarm. Kylkanalerna sätts igen och försämrar kylningen med stigande ålder och körtid på motorn. Det i kombination med den valda termostaten kan ju till slut skapa sporadiska övertemperaturer i vissa förhållanden, som när du släpper på gasen (=snabbt minskat vattenflöde). Men det är ett dyrt sätt att felsöka att köpa en ny termostat. Många som köper begagnade motorer kör utan termostat i flera år utan att veta om det för att tidigare ägare har plockat ur den för snabbt lösa en övertemp. Det sliter dock på motorn att gå för kallt också så det är ingen bra lösning på lång sikt, men absolut inget som kommer sabba motorn i felsökningssyfte ( inte ens på 10 timmars körning)

Men gör som du finner bäst själv.

 

Hej, jag köpte ny original termostat samt impellerkit då tidigare ägare monterat eftermarknads grejor. Han hade inte heller bytt impellerplattan. 

Impellerplattan var något skev.

 

Var ute nyss och körde i 1,5 timmar och gasade upp och ner många gånger för att testa. Peppar peppar, men änsålänge inget larm.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...