Robbie1992 0 Posted April 24 Hej! Jag behöver hjälp! Jag har en äldre suzuki 2takt 65hk 80-90tal 3 förgasare. Den startar inte utan startgas, efter jag fått liv i den så går den hur bra som helst. Kan stänga av den fiska eller dylikt och sen startar den utan problem.. men första starten på dagen kräver startgas och jag börjar bli knäpp!! Har kört förgasarna i ultraljudstvätten kollat så allt är ok med dem. Bytt bränsleblåsan till en "kvalite" blåsa. Nu har jag beställt repsats till bränslemembranet i hopp om att det är felet. Men jag tror inte det. Nya stift bra gnista. Pratade med en kille som tipsade om att prova att bara tanka 98 och skippa 95 så ska tömma tanken och prova detta också. Har någon något tips om jag inte lyckas? Share this post Link to post Share on other sites
excel319 533 Posted April 24 Startproblem endast vid kall motor är inte sällan någon form av chokproblem. Om det är vanliga vridspjäll till choken så kan du kolla att de verkligen stänger. Share this post Link to post Share on other sites
bemek 63 Posted April 24 lyssna om det hörs klick när du aktiverar choken (nyckeln trycks IN ?) ta eventuellt av kåpan någon får titta om det syns att choken aktiveras B Share this post Link to post Share on other sites
Robbie1992 0 Posted April 24 Spjällen stänger när jag chockar så tror inte det är problemet tyvärr. Share this post Link to post Share on other sites