Jump to content
Tuesday 17 September 2024
Sign in to follow this  
Mackey

Stoppa den ryska skuggflottan om du inte gillar olja mellan tårna

Recommended Posts

Varför är miljörörelsen så ointresserad av att stoppa den rostiga ryska rosneftflottan i Östersjön?

image.thumb.png.51a747cb838432be66839911d7a9b124.png

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-tankas-ryska-skuggflottan-fran-fartyg-utanfor-gotland

Det verkar bara vara Greenpeace som bryr sig.
https://www.greenpeace.org/sweden/agera/oil-is-war/

Jag är ingen greepeaceälskare, men när de vill göra något som jag tycker är bra så tyckte jag det är helt okej att skriva på deras namninsamling mot den ryska skuggflottan.

Jag vill inte få olja mellan tårna när jag badar och jag vill absolut inte att Ryssland ska få in pengar så att de kan fortsätta kriga i Ukraina.

• Like 6
  • Thanks 1

Vet inte vad det förväntats skulle hända när man förhindrar Ryska fartyg att bunkra.

Att dom skulle sluta frakta gods på dom sju världshaven? Nä det kunde väl vilken normalbegåvad människa som helst räkna ut att dom skulle lösa sitt problem och att dom skiter fullständigt i om dom skapa problem för någon annan.

Om vi slipper skuggflottan i Östersjön och vidare ut på Nordsjön/Atlanten så minskar ju ändå risken för att ett större oljeutsläpp ska ske i vårt närområde där vi så gärna vill vistas utan att få olja mellan tårna.

Edited by Mackey
  • Like 2

Glöm inte bort att skriva under och att informera andra om möjligheten.

Då har du ju iaf. försökt göra något och det kan ju kanske kännas bra när du klaffsar runt i oljan i din favoritvik.

• Like 2