Mackey 4,380 Posted September 4 (edited) Hej! Jag börjar med att be om Ursäkt så det är gjort. Den närmaste tiden följer jag en uppmaning i Cornucopia att vara lite obekväm, obekväm på så vis att jag ska lyfta upp kriget och folkmordet i Ukraina lite mera i dagens ljus. Uppmaningen kan läsas här (hoppas jag). Iden verkar vara rätt enkel, prata om kriget och folkmordet i Ukraina överallt även om det är obekvämt. Eftersom jag inte har någon egen vilja så följer jag givetvis denna uppmaning till punkt och pricka. Det jag önskar här och nu är att de av er som inte bryr sig så mycket om kriget försöker ändra på det. Ukraina behöver hjälp och stöd. Här finns några organisationer som är helt okej att skänka pengar till och Cornucopia är en utmärkt nyhetsförmedlare. Enklast är att ge ett bidrag direkt till den ukrainska staten, UNITED24 - The initiative of the President of Ukraine (https://u24.gov.ua/) Edited September 4 by Mackey 14 Share this post Link to post Share on other sites
Wildeside 442 Posted September 4 Kan man inte ens få vara fredad om Ryssland och Ukraina på ett båt forum! Svårt att glömma något som varje dag ältas i nyheter m.m. Share this post Link to post Share on other sites
Ginger 40 Posted September 4 Avdelningen heter ju ”off topic” Är ju just meningen att kunna posta precis vad som helst…. 5 Share this post Link to post Share on other sites
Mackey 4,380 Posted September 5 19 timmar sedan skrev Wildeside: Kan man inte ens få vara fredad om Ryssland och Ukraina på ett båt forum! Svårt att glömma något som varje dag ältas i nyheter m.m. En tillbakablick! Åhh vad de ältar den där Hitler hela tiden. Kan man inte bara få vara ifred. 🙈🙉🙊 2 Share this post Link to post Share on other sites
Wildeside 442 Posted September 5 7 timmar sedan skrev Mackey: En tillbakablick! Åhh vad de ältar den där Hitler hela tiden. Kan man inte bara få vara ifred. 🙈🙉🙊 Sen ska vi inte prata om Hamas och Israel. Hela j**** tiden. Share this post Link to post Share on other sites
Mackey 4,380 Posted September 6 12 timmar sedan skrev Wildeside: Sen ska vi inte prata om Hamas och Israel. Hela j**** tiden. Nej, det blir ju dubbelt off topic i den här tråden som handlar om Ukraina. Share this post Link to post Share on other sites
Wildeside 442 Posted September 6 2 timmar sedan skrev Mackey: Nej, det blir ju dubbelt off topic i den här tråden som handlar om Ukraina. Nänä trippla i off topic är det. Ukraina Hitler Hamas/Israel 😎 1 Share this post Link to post Share on other sites