Brian2019 1 Posted July 31 Hej. Behöver man ta av drevet för att lyfta ut motorn på en safir cabin. Share this post Link to post Share on other sites
Rascal 954 Posted July 31 34 minuter sedan skrev Brian2019: Hej. Behöver man ta av drevet för att lyfta ut motorn på en safir cabin. Om du berättar vad det är för motor och drev vi talar om får du nog bättre svar. Share this post Link to post Share on other sites
Brian2019 1 Posted August 1 Självklart. Volvo B20 med 270 drev i en safir cabin.🙂 Share this post Link to post Share on other sites
Rollen 531 Posted August 1 Det går utan att demontera drevet. Men det är bökigare. Om plåten framför svänghjulet är monterad kan det nog vara omöjligt att komma åt. Share this post Link to post Share on other sites
Brian2019 1 Posted August 1 1 timme sedan skrev Rollen: Det går utan att demontera drevet. Men det är bökigare. Om plåten framför svänghjulet är monterad kan det nog vara omöjligt att komma åt. Vilken plåt menar du.? Share this post Link to post Share on other sites
Isakare 11 Posted August 1 (edited) Tog ur och satte i motorn på en Gullringen kabin utan att ta bort drevet, men det var 20 år sen, så jag mins inte hur det gick till. Såg likvärdigt ut som på bilden. Nu när jag tänker efter, tar man inte ut motorn med svänghjulskåpan på ?? Jag hade 100 drev, kanske skiljer mot 270 ?? Då blir plåten Rollen pratar om inget problem. Edited August 1 by Isakare Share this post Link to post Share on other sites
Ginger 40 Posted August 1 Blir nyfiken… 😌 varför skall du lyfta motorn, det var längesen jag såg en så fin B20! ser ju tipptopp ut! Share this post Link to post Share on other sites
Brian2019 1 Posted August 2 Tack. Har problem med kylningen, tror fryspluggen i bakänden läcker. Känns som jag har kollat allt annat. Kanske har du någon ide.? Share this post Link to post Share on other sites
Gelis 674 Posted August 2 (edited) Det är ju sötvattenkylning, har den varit monterad hela tiden eller ny monterad. Kolla så inte sjövattenpumpen är sliten i pumphuset. Edited August 2 by Gelis Share this post Link to post Share on other sites
Gelis 674 Posted August 2 Ok då är den inte igensatt av rost. Men kolla vattenflödet, slitet pumphus kan orsaka varmgång vid hård belastning. Share this post Link to post Share on other sites
Brian2019 1 Posted August 2 Ok, tack så länge gelis. Share this post Link to post Share on other sites