Tabbe1971 0 Posted July 18 Har en Yamaha F60 2010 som beter sig lite konstigt. Startar alltid och går hur fint som helst över hela registret. Dock har den en tendens att ofta dö då jag legat på lågfart eller tomgång under en längre tid, någon timme eller så. Pumpar man fram bensin med blåsan startar den direkt igen. Misstänker att den suger in luft någon stans och då man ligger på lågfart samlas luften så det blir soppatorsk. Kör man däremot fortare ansamlas inte luften på samma vis och den orkar gå. Har bytt till helt ny originalslang med blåsa och kontakter men felet kvarstår. Kör med lös tank och har provat två olika. Nästa steg blir att byta filter och fuktavskiljare i motorn. Någon som erfarit något liknande eller har ide om vad det kan vara? Share this post Link to post Share on other sites
Tabbe1971 0 Posted July 21 Ingen som har någon ide om vad det kan vara? Var ute igår och efter drygt en timme så märkte jag att den var på väg att dö. Han denna gång pumpa på blåsan innan den dog helt och då fick den fart igen. Sedan körde jag drygt en timme till utan problem. Share this post Link to post Share on other sites
Tabbe1971 0 Posted July 22 (edited) Läste denna långa tråd och det stämmer på mina symptom. https://www.yamahaoutboardparts.com/forum/general-discussion/yamaha-outboard-forum/24901-06-f60tlr-possible-vapor-lock Visade sig vara stopp i kylslingan till bränslekylningen vilket orakade att soppan kokade av i VST:n fortare än det tillfördes ny "kall" soppa. Någon som varit med om något liknande? Edited July 22 by Tabbe1971 Share this post Link to post Share on other sites