jollas 12 Posted July 17, 2024 Tänkte kolla om det finns någon som har bra koll på det här med tryck med olika varianter på kopplingar av slangar. Har idag 2 separata pumpar till min kylning. Båda exakt likadana. Inlopp och utlopp på varje pump består av totalt 4 st 1 tums röranslutning. På sjövattensidan har jag från skölden en inkommande slang som delas via en ykoppling till pumpens inlopp. På pumpens utlopp har jag kopplat ihop slangarna på liknande sätt för att passa växlarens 1 tums ingång. Från växlaren går sjövattnet via 1 tums slang via y koppling till knäna (v8 motor). Glykolsidan i motorn har jag kopplat som tidigare ägare kopplat och det verkar vara någon form av standard har jag sett så där får jag förlita mig på att de tidigare ägarna gjort rätt. Min fundering... Förlorar jag tryck in i växlaren om jag väljer att ta bara ett utlopp från pumpen istället för att koppla ihop båda utloppet från pumpen? På det viset skulle jag kunna ta växlarens utlopp till ett knä och pumpens andra utlopp till det andra knät. Undrar lite för att få till det så bra som möjligt... Share this post Link to post Share on other sites