Georg_Ohm 4,814 Posted July 12 (edited) Hej! Är det någon som bytt ut denna ringen och vet hur man skall göra? Det gäller alltså låsringen som håller fast den runda 16-poliga kontakten på kabelstammen från ”svarta boxen” till mätartavlan på en större VP-motor. Edited July 12 by Georg_Ohm Share this post Link to post Share on other sites
bajen 14 Posted July 21 Nej, men skulle också behöva göra det. Min killgissning är att man måste klippa o pressa om någon av kontakterna i ena eller andra änden av kabeln. Inte särskilt lockande. Alternativt klippa och skarva kabeln, efter att låsringen satts på plats. Inte heller särskilt lockande 😟 Share this post Link to post Share on other sites
Rollen 528 Posted July 22 Har du provat att trycka dit den? Det ska gå med lite vilja. Share this post Link to post Share on other sites
Georg_Ohm 4,814 Posted July 22 (edited) 10 timmar sedan skrev bajen: Nej, men skulle också behöva göra det. Min killgissning är att man måste klippa o pressa om någon av kontakterna i ena eller andra änden av kabeln. Inte särskilt lockande. Alternativt klippa och skarva kabeln, efter att låsringen satts på plats. Inte heller särskilt lockande 😟 Kabeln är en sextonledare.... 5 timmar sedan skrev Rollen: Har du provat att trycka dit den? Det ska gå med lite vilja. Nej, uppriktigt sagt har jag inte ens tagit ur den ur påsen. De gångerna jag har haft lust, eller iallafall tid att göra motorjobb har det ösregnat. (motorn nås genom en lucka på akterdäck) eller legat i naturhamn, och då skall man inte göra motorjobb utifall det skiter sig. Edited July 22 by Georg_Ohm Share this post Link to post Share on other sites