Jump to content
Friday 21 June 2024
skippeer

Varför ”svällde” West System epoxi med filler 404?

Recommended Posts

Posted (edited)

Håller på med att göra om fästhålen för ett akterankare på den integrerade badplattformen då jag vill förebygga läckage (igen) vid de genomgående skruven.

Teakribbor 12 mm

GRP 5 mm

Balsa 18 mm

Djup 35 mm i 6 st hål med diameter 27 mm.

 

Blandade till klar West System epoxi med snabb härdare, temperatur ca 20-25 grader, och grundade mha liten pensel ned i hålen för bra fäste.

Steg 2 var att blanda i filler 404, stark koncistensgivare, och fyllde hålen upp till kanten. Höftade satserna så det blev 3 små satser med ”smet”, inget konstigt/svårt trodde jag.

 

Men ”smeten” pös över och jag undrar varför för det förväntade jag mig inte, någon som kan förklara?

• för stor mängd epoxi som blir för varm?

• beror på filler 404?
 

Vill lära mig om jag gjort på fel sätt.

 

 

IMG_2138.jpeg

IMG_2137.jpeg

Edited by skippeer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...