Wileva 1 Posted July 13 behöver en elmotor till Maxi 77. Är det några som vet hur stor den skall vara Eller berätta för mig vad som är bäst- Bensin eller el? Snabba svar- säsongen är snart slut Eva-Maria Share this post Link to post Share on other sites
No_jah 380 Posted July 13 Vad som är bäst beror ju på hur du tänker använda motorn, det bästa om du vill gå lite längre sträckor för motor är ju såklart en inombords diesel på sådär 10-15 hästar. Original är väl Volvo Penta MD6 har jag för mig. Share this post Link to post Share on other sites
Wileva 1 Posted July 13 (edited) Det skall bara vara en hjälpmotor när vinden tar slut eller trånga passager, anläggning osv Edited July 13 by Wileva för stora bilder Share this post Link to post Share on other sites
Hybro 964 Posted July 13 (edited) Häng på en utombordare. Två 5 liters dunkar med bensin. Billigaste lösningen för dina behov. Känns det svårt? Edited July 13 by Hybro Share this post Link to post Share on other sites
Wildeside 298 Posted July 14 15 timmar sedan skrev No_jah: Vad som är bäst beror ju på hur du tänker använda motorn, det bästa om du vill gå lite längre sträckor för motor är ju såklart en inombords diesel på sådär 10-15 hästar. Original är väl Volvo Penta MD6 har jag för mig. Har ägt 2 st med md5 motorer på 7,5 hk Share this post Link to post Share on other sites
pseudonym 1,147 Posted July 14 Wileva och Undine verkar ha en personlighetsstörning? Två nick i samma kropp?😉 Share this post Link to post Share on other sites
undine 2 Posted July 14 2 timmar sedan skrev undine: Ja Gammalt med Undine. Hon finns inte mera hos mig( båten med detta namn) Nu heter jag Wileva. Kapice? 1 Share this post Link to post Share on other sites
Ojja 2 Posted July 15 På min Amigo23 har jag en MinnKota tror den drar 55lb, för manövrer och korta påskjutningar, klarar 2 knop. Sen har jag en vanlig 4-hästars bensinmotor för längre transportsträckor. Funkar alldeles utmärkt. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Zaphir 45 Posted July 16 2023-07-14 vid 16:56 skrev undine: Gammalt med Undine. Hon finns inte mera hos mig( båten med detta namn) Nu heter jag Wileva. Kapice? kan man inte byta namn? har tänkt på det ofta då jag valde namnet från min båt på den tiden. Share this post Link to post Share on other sites
undine 2 Posted July 16 7 timmar sedan skrev Ojja: På min Amigo23 har jag en MinnKota tror den drar 55lb, för manövrer och korta påskjutningar, klarar 2 knop. Sen har jag en vanlig 4-hästars bensinmotor för längre transportsträckor. Funkar alldeles utmärkt. Låter klokt men jag vill så gärna få igång min enda maskin. Tack för idén. Share this post Link to post Share on other sites