Captain_Haddock 0 Posted July 9, 2023 Försöker hitta rätt kontakt på motorn för att installera Mercury Vessel view Mobile i min Ryds 23 DC. Men - hittar inte den rektangulära kontakten som visas upp på massor av filmer på Youtube. Jag har förstått att det var ett skifte där någonstans vid 2005/2006 till den nyare kontakten som verkar gälla nu. Så mina frågor är: Någon som vet hur gamla kontakten ser ut, var den sitter på motorn samt om det finns en adapter att köpa så man får ihop det? Tack på förhand! Share this post Link to post Share on other sites
Berkabar 1 Posted July 9, 2023 Jag letade förgäves runt motorn i min Utter, för att sedan hitta en box som var framdragen till under instrumentpanelen, och där tar man bort en kontakt har en gul plugg som det står ”Terminator” på och kopplar VesselView där istället. Funkar kanon. Har en 2005 4.3 MPI 1 Share this post Link to post Share on other sites
Captain_Haddock 0 Posted July 10, 2023 9 timmar sedan skrev Berkabar: Jag letade förgäves runt motorn i min Utter, för att sedan hitta en box som var framdragen till under instrumentpanelen, och där tar man bort en kontakt har en gul plugg som det står ”Terminator” på och kopplar VesselView där istället. Funkar kanon. Har en 2005 4.3 MPI Spännande, måste kollas. Stort tack för tips - återkommer! Share this post Link to post Share on other sites