Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
MrTweed

Skrov tjocklek Flipper 640 HT

Rekommendera Poster

Hej,

Är det någon som vet hur skrovet ser ut i fören på en Flipper 640 HT?

Har fått iden att montera ett mindre bord i fören under hardtopen mellan sittbänkarna och jag vill inte börja borra innan jag vet om det finns utrymme att göra det på.

Det borde ju vara ett mellanrum mellan skrovet och golvet.

Se bifogade bilder.

Har inte haft båt så länge så ni får ursäkta om jag inte använder korrekta termer för vad olika delar på båten heter 🙂

 

flipper 640ht.jpg

49847A.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går det inte att komma åt att känna med handen genom via inspektionsluckan i framkant?

 

image.png.6c1f24e0e23633136770f4a3c49fd013.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 minuter sedan skrev No_jah:

Går det inte att komma åt att känna med handen genom via inspektionsluckan i framkant?

 

image.png.6c1f24e0e23633136770f4a3c49fd013.png

Innanför den luckan finns bara ett förvaringsutrymme. Förra ägaren hade en toalett (portapoti) där så utrymmet är så att säga stängt. Jag menar så som det ser ut i förvaringsutrymmena på sidorna. Man ser inte skrovet. Men tack för tipset. Ska kolla en extra gång så jag inte missat något. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är röda locket för något?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill du skruva så har du garanterat 100 mm luftspalt till ytterskrovet.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Kane:

Vad är röda locket för något?

Jag vet faktiskt inte. Har inte vågat kolla nu när båten ligger i vattnet. Det är kanske någon annan som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan du peta upp utan risk för att båten sjunker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till en bra båt, jag är väldigt nöjd med min 640.
 

Det röda locket är inspektionshål för att se utrymmet mellan durkarna (öppna och kika om du har slagvatten). Innerdurken är rätt tunn och det är inte 10cm djupt överallt till ytterskrovet.

 

Ett alternativ är att skruva foten på en platta som du sedan limmar mot durken med pl600 eller dyl… Då slipper du borra hål och styvar upp det hela lite extra.

 

Jag använder originalbordet där bak. Upplever det som att det skulle bli trångt med bord där framme (främst att komma in och ut runt bordet utan att ta bort det). Det brukar vara matta på durken där fram, saknas din? 

 

Är du på Facebook, så finns det en bra grupp just för 640ht. Där har jag sett lite olika lösningar.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för alla tips.

tack @Mange249 för dina tips. Tack vare att du skrev om inspektionsluckan så kunde jag konstatera att golvet är förstärkt så jag kunde skruva fast fästet.

 

IMG_1843.jpeg

IMG_1842.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...