Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
the_anderssons2004

Husky R6 el-system

Rekommendera Poster

Håller på koppla in batteriet till vår Husky R6, lite förvirrad över två svarta sladdar (omarkerade).

Det var inte jag som kopplade bort i höstas, därav ingen info hur de satt.

Ritningar i manualen är A3 förminskad till A5 så man ser exakt noll.

 

Någon som har koll på sånt som kan tipsa hur jag koppla korrekt? svart brukar ju vara minus men det bör inte vara både eller? letade efter någon form av markering men de verkar var helt identiska.

 

Nästa fråga är mer estetisk: delar av aluminumdurken är rätt matt, hur kan man fräscha upp det (helst utan medel som dödar allt i närområdet)? Har någon testa ättika/citron?

 

tack

IMG_1575.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är helt övertygad om att det är minuskablar. Finns inga svarta kablar i min Husky som inte är minus och dina ser "original" ut.

 

Räfflade durken? Är nog svår att få blank pga strukturen. Star Brite har medel, 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, ja bör vara original, då kör vi på minus.

 

Ja, försöker snygga till den räfflade durken, blir nog tufft med ska testa med Starbrite.

 

Kom på ännu en fråga: dyvikan till självlänsen ligger strax under motorn, den ska man inte "stänga" innan man sjösätta eller? Hittar inget som jag kan sätta i som i våran mindre båt, där hänger det ett litet skruvlock...kan ju har kommit bort under vintern. Rent logiskt borde man ju inte stänga av självlänsen men eftersom den ligger så pass lågt tänkte jag dubbelkolla. I manualen står det bara tt man inte ska blockera den (men då menas det antagligen på insidan av båten). 

Svårt att kolla på nära håll då båten ligger på båthiss🙃

 

tack för all hjälp!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...