Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Liljesund

Motortilt Suzuki dt85 årsmodell 79

Rekommendera Poster

Motortilten fungerar ej det klickar bara i reläerna. Vad kan det vara för fel? Kan man frikoppla  hydrauliken? Tacksam för svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kan vara batteriet som tröttnat, mät spänningen över polerna före/under tiltning ,resultat?

frikoppling borde gå ,finns det på tiltmotorn något att vrida på nära vattenlinjen för att lossa/låsa hydrauliken? var försiktig kanske har ärgat..samt motorn kanske går ned . sök även liknande tråd tidigare ,samt instruktionsbok på nätet B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gjorde en snabb provstart av motorn så batteriet var ok. Har sökt efter instruktionsbok men har inte funnit någon. Det sitter en skruv under hydraulikburken, kan det vara den som frikopplar hydrauliken? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 minuter sedan skrev Liljesund:

Gjorde en snabb provstart av motorn så batteriet var ok. Har sökt efter instruktionsbok men har inte funnit någon. Det sitter en skruv under hydraulikburken, kan det vara den som frikopplar hydrauliken? 

Frikopplingen sitter oftast på sidan genom ett hål i motorfästet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kolla nedan iaf sprängskiss men ingen ventil synlig om din inte är sjösatt kan man öppna vid ledning 12 för att sänka kolla om påfyllningsproppen fungerar först. min motor var ngt mindre gammal hade ventil B  

https://www.brownspoint.com/store/pc/pdf/DT85(79).pdf

våld med plastklubba samtidigt med manöver ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Ok, om jag förstår rätt så är det ledning 11 om man ska höja motorn. Jag måste vicka upp den för att kunna transportera den hem för vidare reparation och vaxning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

meen . dålig återkoppling samt beskrivning om problemet i början 

vän(inte brevvän)liga hälsningar B 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...