Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Qetuop

Trasig olje(?) slang

Rekommendera Poster

Hej! Upptäckte nu när jag lagt i båten att en slang från undersidan av motorn som sedan går upp under motorkåpan, där slangen sedan ligger lös. Vart ska slangen in? Inte så lång bit den är inne under huven så är det på undersidan av oljetanken? Mvh

IMG_20230530_134826.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta lär vara vattentryck som mäter båtens hastighet. Min gissning utan at ha data på motorn...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den skall fram till fartmätaren som du har på instrumentpanelen.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Litet tur att det är ett slangbrott där, om det hade varit vid instrumentet, tryckloggen, hade du blivit våt om benen när du sitter och kör.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev AlfaAlfa:

Detta lär vara vattentryck som mäter båtens hastighet. Min gissning utan at ha data på motorn...

 

1 timme sedan skrev Jorgen01:

Den skall fram till fartmätaren som du har på instrumentpanelen.

 

28 minuter sedan skrev Georg_Ohm:

Litet tur att det är ett slangbrott där, om det hade varit vid instrumentet, tryckloggen, hade du blivit våt om benen när du sitter och kör.

Och hur ser anslutningen till den slangen ut? För den är trasig nere vid anslutningen i princip, sen går den som sagt upp under huven och där ligger den andra delen, i fint skick. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Qetuop:

 

 

Och hur ser anslutningen till den slangen ut? För den är trasig nere vid anslutningen i princip, sen går den som sagt upp under huven och där ligger den andra delen, i fint skick. 

Dra en ny slang ifrån nippeln på riggen, men kolla först så du har något instrument att ansluta till.

Har du inte det kan du plugga slangen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Jorgen01:

Dra en ny slang ifrån nippeln på riggen, men kolla först så du har något instrument att ansluta till.

Har du inte det kan du plugga slangen

Den har varit ansluten och fungerat, därför jag tänker att den bör anslutas någonstans där i trakten där den åkt ur.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har du rätt i, men försök att ansluta den så nära nippeln som möjligt.😀😉

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2023-05-30 vid 19:19 skrev Qetuop:

Den har varit ansluten och fungerat, därför jag tänker att den bör anslutas någonstans där i trakten där den åkt ur.

Den har förmodligen gått ut ur motorkåpan tillsammans med huvudkablaget på väg fram till instrumenteringen.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...