Jump to content
Sunday 08 September 2024
vardansaakian

Fråga om Martec värmeväxlaren

Recommended Posts

Hej, värmeväxlaren har gett upp på min VP MD7B.
Och då är en fråga om denna passar? Vad jag kan se alla uttag är likadana. Den enda skillnaden att offeranod sitter på ett annat ställe än den gör på min gammal
image.png.aa6419f82f8b36703fc5c7d867df1c0f.png

Så ser gammal värmeväxlaren ut:20230524_204957.thumb.jpg.fd4a4f28be8d1fd7e15998abc1532e0c.jpg:

Edited by vardansaakian

Så länge den nya värmeväxlaren inte är för klen så kan jag inte se varför den inte skulle fungera, jag menad den enda uppgiften den har är att kyla glykolblandningen i motorn.

Jag har, ärligt talat, svårt att se vad är de för skillnad mellan värmeväxlaren för MD5 och MD6-7. Men på Martec websidan är det 2 olika modeller. Men denna ser ut mer som MD6, MD7

Ja, det är den. Har redan frågat :) De är inte 100%, men det "borde passa". Det är i alla fall 2 mån  öppet köp 

Sist jag mailade Martec med en fråga fick jag svar på mindre än 10 minuter (kontorstid en vardag visserligen men ändå). De borde ju kunna sina egna värmeväxlare om inte annat.

24 minuter sedan skrev kblomster:

Sist jag mailade Martec med en fråga fick jag svar på mindre än 10 minuter (kontorstid en vardag visserligen men ändå). De borde ju kunna sina egna värmeväxlare om inte annat.

Det hade du rätt i. Fick svar inom 5 min. Det verkar passa. Tydligen det är ingen större skillnad mellan MD5 och MD6-7 värmeväxlarna förutom hur kopplingar formade