Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
N_brio

Kad44 start sekvens?

Rekommendera Poster

När jag köpte båten blev jag lärd att man ska vrida nyckeln i ett läge sen hålla ner på knappar ett par sek så hör man i klick sen vrida på nyckeln helt för att starta.

 

Knapparna man trycker på är ganska dåliga och jag har beställt nya med färg då den gamla färgen är borta och på kablarna läser jag: Neutral, Diagno, ACT Station.

 

Vilka 2 knappar är det som jag trycker ner?  =)

Skulle tro att det är  Neutral,, ACT Station men kan någon bekräfta detta då jag inte kan hitta det i någon manual eller liknande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bara active station man behöver trycka på. Neutral används om man vill gasa utan växel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du dubbla maskiner och två reglagestationer?

Huvudspänning på, börja med BB-Motor (alltid master vid dubbelinstallationer KAD,KAMD 44/300)först tryck på Active Station(kan uteslutas vid bara en reglagestation) sen nyckel till 1 då ska Neutral lysa om reglaget står i rätt läge neutral. Vid dubbelinstallation vrid SB-motor till 1 och se om Neutral lyser annars tryck för Neutral om reglaget står rätt. Diagnosknapparna ska blinka 1.1 för en eller två motorer . Startmotor går att cranka,  jag börjar alltid med BB-motor som får starta först.

Vid en motor och en reglagestation så vet jag ej om Active Station väljs.  

 

Skärmbild 2023-05-21 013454.png

Skärmbild 2023-05-21 013554.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...