Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Osst

Magma Kettle?

Rekommendera Poster

Hej! 

Jag har idag en gasolgrill med engångsflaska som heter Cadac Safari. Men den har ofta svårt att komma upp i värme, det blir ganska klen grillyta på det man grillar. Så jag har funderat på att byta till en Magma Kettle med engångsflaska gasol. Om dom ger en bra grillyta förstås. 

Ni som har en sån, är ni nöjda med grillytan, eller blir det snarare kokt? Tacksam för recensioner. Eller om ni kan tipsa om någon annan bra gasolgrill som ger ordentlig grillyta. Jag kör ofta med kolgrill, men det är ju ofta eldningsförbud, och då vill man ju inte utmana ödet. 

Med vänlig hälsning, Oscar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

vi har en sådan,  det är en av de bättre grillar vi haft, lätt att reglera värmen och nästan svårt att bränna sönder bitarna. Blir lagom grillat 

 

Mvh Johan

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev Comfort4:

Hej

vi har en sådan,  det är en av de bättre grillar vi haft, lätt att reglera värmen och nästan svårt att bränna sönder bitarna. Blir lagom grillat 

 

Mvh Johan

Ok. Och den är för engångsflaska gasol?Jag var lite misstänksam att alla gasolgrillar med engångsflaska är för klena för att få till grillyta. Tack för ditt svar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej

jag har en tvåkilos iofs, men det går att ha engångsflaskor med. Borde inte vara någon skillnad egentligen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet är löst. Pratade med en leverantör av gasoltillbehör, som rekommenderade att jag skulle prova engångsfaska Primus winter gas. Eller att köpa lite kopplingar och slang,utan reduceringsventil. Nu har jag testat båda alternativen. Winter gas var klart mycket bättre än Biltemas engångsflaska. Och dyrare också. Men helt klart effektivast var det sista alternativet, med separat 2 kilosflaska utan redoseringsventil. Nu blev det grillyta med råge! Det sitter tydligen en reduceringsventil inbyggd i min grill, och köper jag ett färdigt övergångskit, då blir det två reduceringsventiler efter varandra. Inte optimalt. Och detta var inget jag fick berätta att jag blivit tipsad om från leverantören jag pratade med. 
Men grillyta blev det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...