Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Mannagranz

Plocka bort högtalarna

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en Ryds 23 WA med gamla slitna högtalare (6x9”). Tänkte montera bort dessa eftersom jag har en bärbar högtalare, men hur gör jag med hålen? Har sökt överallt men hittar inget bra alternativ.


Någon som har en kreativ lösning, eller vet om det går att köpa passade luckor eller dylikt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utan att veta var högtalarna sitter monterade så hade jag låtit dom sitta kvar eller bytt ut dom mot liknande som passar i hålen, för du har väl någon form av apparat som driver högtalarna också?

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man gör givetvis som man vill, men i detta fall hade jag nog valt att sätta dit nya högtalare. Sätta igen hålen eller sätta i nån slags luckor kommer högst sannolikt kosta mer pengar och ta betydligt mer tid i anspråk. Sån är jag.. 🤷‍♂️😉

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om högtalarna har täckgaller av något slag skulle jag måla en svart skiva som täcker hålet och sedan skyla det med högtalarens galler. Fejkhögtalare kanske ser mer okonstlat ut än någon form av blindplatta. Tips; skärbrädor i plast är billiga och lätta att arbeta i...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpa nya är såklart ett alternativ, men surt att lägga 2500kr på något som inte använda.

 

Tack för tipset om skärbrädor. Värt att testa! Om inte, då får det kanske bli nytt trots allt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan du inte fälla in något slags förvaringsfack eller dylikt?

 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
50 minuter sedan skrev olag:

Kan du inte fälla in något slags förvaringsfack eller dylikt?

 

Finnmaster har faktiskt förvaringsfack som har oval form i sina båtar.

image.png.982e8466d899d4114613d330d37a59fd.png

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Mannagranz:

Köpa nya är såklart ett alternativ, men surt att lägga 2500kr på något som inte använda.

 

Tack för tipset om skärbrädor. Värt att testa! Om inte, då får det kanske bli nytt trots allt.

Blocket kan ju vara ett alternativ. Och då kanske en mycket liten budget ändå kan få det att låta i högtalarna också..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev No_jah:

Inte behöver det kosta 2500kr, betydligt billigare kommer du undan om du vill.

Tex. här: https://www.brl.se/sv/artiklar/boss-mr60w-2.html

 


Tack för alla svar. Hade helt missat denna kampanjen, och att det var ett par. Fortfarande sura pengar, men nu smärtar det trots allt lite mindre 😁

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...